نگرانی روسیه از حضور شهروندان این کشور در میان تروریستهای داعش

شماری از شهروند قفقاز شمالی روسیه در سوریه و عراق در میان گروه‌های تروریستی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تاس ،نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در نشست بررسی مسائل مبارزه با تروریسم گفت: شهروندانی که در فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی بین‌المللی شرکت دارند تهدید جدی برای روسیه تلقی می‌شوند.
وی افزود: طبق اطلاعات حاصله، در خاک سوریه و عراق حدود ۲۷۰۰ شهروند روسیه عضو گروه‌های تروریستی هستند .
به گفته وی ۶۶ نفر از آنان در راستای جذب افراد برای پیوستن به گروه‌های مسلح تروریستی فعالیت داشتند که شناسایی شده‌اند.
این مقام روس ادامه داد:در حوزه شمال قفقاز، فعالیت‌های جذب افراد جدید و تبلیغاتی سازمان‌های تروریستی بین المللی رشد پیدا کرده است که البته فعالیت‌های غیر سازنده مبلغین ایدئولوژی اسلام رادیکالی در مناطق آسیای میانه موجب بروز این امر شده است.
پاتروشف از روسای مناطق مسلمان نشین روسیه درخواست کرد تا اقدامات پیشگیرانه خود را تقویت کنند و منابع اینترنتی را دراین باره رصد کنند.
وی اظهار داشت ، جهت انجام فعالیت‌های پیشگیرانه باید از سازمان‌های اجتماعی و جوانان ، رسانه ها ، مراکز آموزشی دینی کمک گرفت.
دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: کنترل تردد مهاجران و رعایت قوانین مهاجرتی در قفقاز شمالی جهت ارتقای تاثیر فعالیت‌های مقابله با تروریسم باید تقویت شوند.
مقامات روسیه در نظر دارند تا روند جذب مهاجر از کشورهای آسیای میانه و اعطای شهروندی و پاسپورت روسی را در پی حوادث اخیر تروریستی در این کشور تغییر دهند.
پبشتر شهروندان جمهوری های سابق شوروری با پنج سال اقامت در خاک روسیه پاسپورت این کشور را دریافت می کردند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 760421

وب گردی

وب گردی