جیمز ماتیس: موشک‌های بالستیک ایران تهدیدی علیه اسرائیل است

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ایران با موشک های بالستیک خود فعالیت‌های سایبری و عوامل نیابتی‌اش تهدیدی علیه اسرائیل است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسرائیل پروجکت، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در ادامه تکرار اتهاماتش علیه ایران گفت: افزون بر کارزار ما برای شکست دادن داعش، ما هم‌چنین بر لزوم مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران نیز واقفیم. حزب‌الله، یک سازمان تروریستی است که به نگه داشتن اسد در قدرت در سوریه کمک می‌کند. ایران با موشک‌های بالستیک از طریق فعالیت‌های دریایی و سایبری و نیز از طریق عوامل نیابتی خود، از جمله حزب‌الله لبنان، یعنی سازمانی تروریستی که به حفظ اسد در راس قدرت در سوریه کمک می‌کند، هم‌چنان اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند.

ماتیس افزود: آمریکا در مواجهه با این تهدیدات، تعهدات مطلق و تزلزل‌ناپذیر خود را به امنیت اسرائیل و برتری نظامی کیفی آن در برابر ایران و تهدیدات دیگر حفظ می‌کند. مبنای تعهد دیرینه ما بسته امنیتی 10 ساله مهمی است که اخیرا با اسرائیل امضا کرده‌ایم. این پیمان اسرائیل را قادر می‌سازد به پیشرفته‌ترین فن‌آوری نظامی آمریکا دست یابد. این مکمل همکاری‌های رو به گسترش ما در حوزه مبادله اطلاعات، ضدتروریسم و ضد تکثیر در سرتاسر منطقه است.

پیش‌تر نتانیاهو با تکرار اتهامات غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران، مدعی شده بود: ما تهدیدات مشترکی بر پایه دو خطر افراط‌گرایان شیعی که توسط ایران رهبری می‌شود و همچنین داعش که توسط افراطیون سنی هدایت می‌شود، داریم.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع آمریکا در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که ایران از مهم‌ترین کشورها در صف مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه سوریه است و بسیاری از کشورهای و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی بر این مساله صحه گذاشته‌اند.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 760509

وب گردی

وب گردی