برگزاری اولین نشست سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارزیابی  تیم های اورژانسی EMT در حوادث  و تجمعات انبوه

سرپرست اورژانس کشور گفت :اولین نشست سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارزیابی تیم های اورژانسی EMT در حوادث و تجمعات انبوه از ۲ تا ۸ اردیبهشت با حضور تیمی از سازمان بهداشت جهانی با هدف ارزیابی ایران در بحث EMT به که عنوان مسئول تیم های EMT در منطقه باشد,برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند گفت: این نشست باحضور پروفسور نوترون و خانم جتری و با هدف مدیریت حوادث داخل کشور و حوادث بین المللی با همکاری هلال احمر در حال برگزاری است.

وی افزود: در اولین روز از اجلاس تیم WHOدر خصوص تیم های EMT از سوی پروفسور نورتون دیدگاه جهانی سازمان جهانی بهداشت در خصوص ایجاد تیم های EMTو دریافت و اراءه کمکهای بین المللی در زمینه بحران ها و حوادث مطرح شد و سایر مباحث شامل گزارشی جامع از عملکرد جمعیت هلال احمر ایران توسط مدیر کل بهداشت ودرمان ایران در حوادث و بحران ها و چالش های پیش رو مطرح شد.

دکتر کولیوند در این نشست ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت کنونی اورژانس به ارائه توانمندیها و برنامه ها در خصوص گسترش امداد هوایی ریلی جاده ای شهری, آموزش و پژوهش و چشم انداز اورژانس کشور پرداختند.
وی تصریح کرد: ایجاد یک دانشکده فوریت های پزشکی اورژانس با هدف آموزش و أماده سازی نیروهای اورژانس به بهترین شکل در این دانشکده به جهت استفاده از ظرفیت های مختلف فوریت ها عملیاتی می شود .
سرپرست اورژانس کشور با اشاره به استقبال مناسب مردم ایران از آموزش خصوصا در زمینه فوریت ها گفت: رایزنی هایی را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات برای آموزش فوریت ها در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها اجرا می کنیم.
دکتر کولیوند ادامه داد: با موافقت وزیر علوم واحد آموزشی فوریت ها در تمامی مقاطع دانشگاهی گنجانده می شود.

در ادامه این نشست دکتر اردلان رئیس اداره مدیریت کاهش ریسک وزارت بهداشت به بررسی مبحث سبستم PHC و امادگی آن در حوادث پرداختند.

همچنین دکتر توکلی رئیس بیمارستان رسول اکرم(ص) مباحثی را در خصوص بیمارستان ایمن و آمادگی بیمارستان ها در بحران ها مطرح کردند.


بازدید از هلال احمر و مدیریت بحران شهر تهران و سیستم اتوماسیون اورژانس تهران و از جمله برنامه های در دست اقدام این نشست چند روزه است.
منتشر کننده : زهره حاجیان

70000

کد خبر: 760604

وب گردی

وب گردی