علی‌نژاد: جام پارس چهره خوبی از ایران به دنیا نشان داد / امیدواریم مانند یک دهه اخیر از آذربایجان دست خالی بازنگردیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: با برگزاری جام پارس توانستیم از لحاظ فنی دستاورد خوبی داشته باشیم و در کنار آن چهره خوبی از کشورمان به دنیا نشان بدهیم.

مهدی علی‌نژاد در گفتگو با ایسکا نیوز در خصوص رقابت‌های ووشو جام پارس اظهار داشت: مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستیم از لحاظ فنی دستاورد خوبی داشته باشیم و در کنار آن چهره خوبی از کشورمان به دنیا نشان بدهیم. بابت برگزاری این مسابقات نیز باید از اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان کمال تشکر را داشته باشم که شرایط بسیار خوبی را فراهم کردند و در نتیجه همه چیز بسیار رضایت‌بخش بود.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد سطح رقابت‌های تالو جام پارس از ساندا بالاتر بوده است، گفت: با این نظر موافق نیستم. در تالو به دلیل اینکه قهرمانان جهان این رشته به ایران تعلق ندارند شاهد بودیم کشورهای اندونزی و برونئی بیشترین مدال‌های طلا را کسب کردند . در ساندا با توجه به اینکه ورزشکاران ما از قهرمانان جهان هستند موفق شدند مدال‌های بیشتری را کسب کنند. در مجموع معتقدم هستم هم سطح تالو و هم ساندا بسیار بالا بود .
رئیس فدراسیون ووشو در خصوص عملکرد ظفری و میرزایی دو ملی‌پوش ساندا تیم ملی اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی عنوان کرد: با وجود اینکه این نفرات در دوران بدنسازی قرار داشتند اما عملکرد هر دو این نفرات خوب بود. با توجه به اینکه ملی‌پوشان ما در فصل مسابقات بین‌المللی قرار نداشتند به هیچ عنوان توقع عملکرد و آمادگی 100 درصدی را از این نفرات نداشتیم.
علی‌نژاد در خصوص غیبت امریکا در مسابقات جام پارس عنوان کرد: این کشور موفق به دریافت روادید نشد و در کنار آن مسئولان بنگلادش نیز عنوان کرد به دلیل اینکه ویزای نفرات این تیم همزمان با روز اول مسابقات صادر شده است امکان حضور در مسابقات را پیدا نکردند. با وجود غیبت این کشورها ما شاهد حضور 14 تیم از 13 کشور دنیا در جام پارس بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد تقویم ثابتی برای مسابقات جام پارس در نظر گرفته شود، گفت: این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و ما با توجه به تقویم فدراسیون جهانی در آن سال زمان آن را مشخص می‌کنیم. امسال با توجه به در پیش بودن مسابقات کشورهای اسلامی تصمیم گرفتیم این مسابقات در فروردین ماه برگزار کنیم تا حکم یک مسابقه تدارکاتی خوب را نیز برای ما داشته باشد.
رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: دو سال پیش نیز ما این مسابقات را قبل از مسابقات جهانی برگزار کردیم اما امثال به دلیل نزدیکی مسابقات دانشجویان با مسابقات جهانی امکان برگزاری این رویداد مانند دوره گذشته در تابستان را نداشتیم. البته با وجود این ما 8 ماه قبل از برگزاری مسابقات در این زمینه به کشورها اطلاع رسانی می‌کنیم .
علی‌نژاد با تاکید بر اینکه به به دنبال برگزاری این مسابقات در خارج از تهران است، گفت: اولویت ما برگزاری این مسابقات در خارج از تهران است و در این زمینه تلاش خود را انجام می‌دهیم.
وی در خصوص مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: ما در این مسابقات جوانان خود را اعزام می‌کنیم تا تمرین خوبی برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی آینده ما باشد. این مسئله باعث می‌شود به پشتوانه سازی نگاه جدی داشته باشیم و امیدوار هستیم مانند مسابقات تایوان در آذربایجان نیز جوانگرایی ما موفق باشد و مانند یک دهه اخیر دسته خالی بازنگردیم.

601

کد خبر: 760630

وب گردی

وب گردی