لزوم معافیت صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین تاکید کرد در اغلب کشورها بویژه کشورهای توسعه یافته صنعت بیمه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند و به منظور توسعه صنعت بیمه و افزایش سهم آن از تولید ناخالص داخلی کشور لازم است صنعت بیمه ایران نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شود.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم حمیدی با بیان این مطلب افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷به طور آزمایشی اجرایی و هر سال تمدید شده است؛ با این حال براساس لایحه جدیدی که دولت به مجلس ارسال کرده، صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مانند اغلب کشورهای دنیا معاف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران تصریح کرد: از بیمه‌نامه‌های اجباری مانند بیمه‌نامه موسوم به شخص ثالث نباید مالیات ارزش افزوده اخذ شود و تمامی تلاش باید در جهت تسهیل خرید این نوع از بیمه نامه ها برای مردم باشد و از وضع هرگونه مالیات و عوارض به بیمه نامه باید پرهیز شود.

وی معین به تردد ۷میلیون خودروی فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کشور اشاره کرد و افزود: همه اقدامات نهادهای مسوول باید در جهت جلوگیری از گران شدن بیمه نامه شخص ثالث بواسطه وضع انواع عوارض و مالیات باشد.

وی درباره بخشنامه اخیر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه نامه های زندگی دارای ذخیره ریاضی توضیح داد: این مالیات از بخش پس اندازی بیمه های زندگی دریافت نخواهد شد بلکه مربوط به بخش عمر بیمه نامه است.

حمیدی خاطرنشان کرد که اخذ این مالیات بر اساس قانون انجام می شود.مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین افزود: با توجه به اینکه از ابتدای طراحی و فروش بیمه زندگی مان وعده کردیم به مشتریان و بیمه شده ها دروغ نگوییم، لذا نمی توانیم با شرکای تجاری خود صادق نباشیم و به نحو دیگری برخورد کنیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 760741

وب گردی

وب گردی