تعیین نحوه مجازات متخلفان حوزه تالاب های کشور

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه مجازات متخلفان از قانون حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور را تعیین کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور با ماده 4 این لایحه با 125 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس ماده 4 این لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور؛اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوی توسط سازمان حفاظت محیط زیست حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان 3 تا 5 برابر خسارات وارده و در صورت تکرار علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان 6 تا 8 برابر خسارات وارده محکوم می شوند.

جبران خسارات وارده به تالاب های کشور از جریمه های متخلفین

گفتنی است؛با توجه به نیاز تبصره یک لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور به دو سوم رأی نمایندگان با 135 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن علنی با آن موافقت کردند.

براساس تبصره یک لایحه حفاظت،احیا و مدیریت تالاب های کشور، درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد (100%) آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد.

همچنین در تبصره 2 این لایحه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای این قانون از پرداخت هزینه دادرسی معاف می باشد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 760766

وب گردی

وب گردی