10 درصد دانش آموزان سفیر سلامت هستند

دکتر حمیدی تشکل سفیران سلامت را به عنوان یکی از تشکل های رسمی وزارت آموزش و پرورش قلمداد کرد و از تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش درجهت ترویج آن در سطح کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از هفته سلامت و در همایش سفیران سلامت که صبح امروز در مجموعه ورزشی آریو مصلی نژاد شهرری برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاست های توسعه مشارکت خود و ایجاد نهضت داوطلبی و به میدان آوردن بخش های مختلفی که می توانند در امر تعلیم و تربیت کمک کنند، نهضت داوطلبی را به عنوان یکی از محورهای تعیین کننده در تعلیم و تربیت کشور در این دولت ترویج و توصیه می کند.

وی با بیان این که تشکل های دانش آموزی در حوزه های مختلف به اولیای مدرسه کمک می کنند، گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان تشکل های دانش آموزی فعالیت های تشکل ها را تعقیب می کند.

دکتر حمیدی افزود: خوشبختانه تشکل سفیران سلامت به عنوان یکی از تشکل های رسمی وزارت آموزش و پرورش مورد شناسایی قرار گرفته و حمایت شده و اعتبارات لازم هم از سوی وزارتخانه بر ای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از همسالان خود زمینه آموزشی عمیق تری را می توانند داشته باشند، گفت: در حال حاضر دانش آموزان درکنار تربیت رسمی نهضت داوطلبی و سفیران سلامت به عنوان یکی از تشکل هایی که امروز بیش از یک میلیون و دویست هزار عضو دارد فعالیت می کنند.
دکتر حمیدی با بیان این که ده درصد دانش آموزان سفیر سلامت هستند، گفت: درصدد هستیم تشکیلات و ساختار رسمی را در کنار ساختار غیررسمی و دوستانه دانش آموزان قرار دهیم تا همه اینها به کمک تعلیم و تربیت بیایند و در حوزه سفیران سلامت برای ترویج بهداشت و ارتقای بهداشت و سلامت دانش آموزان گام بردارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان به نقش مهم سفیران سلامت در ارتقای دانش سلامت اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم سفیران سلامت در ترویج بهداشت، سلامت و بهداشت فردی و محیطی و همچنین در حوزه خارج از مدرسه به عنوان یک نوجوان پیام آور سلامت مؤثر خواهند بود.

دریافت کننده: نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 760825

وب گردی

وب گردی