سودان: روند مذاکرات با آمریکا برای لغو تحریم‌ها مثبت است

وزیر خارجه سودان گفت که مذاکرات با طرف آمریکایی برای لغو کامل تحریم‌ها به شکلی مثبت در جریان است.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت، گفتگو میان واشنگتن و خارطوم از طریق کمیته مشترک میان دو طرف ادامه دارد و این کمیته‌ به صورت دوره‌ای تشکیل جلسه می‌دهد تا اجرای توافق شروط پنج گانه‌ای که سودان باید برای لغو تحریم‌های آمریکا اجرایی کند، مورد پیگیری قرار دهد.

غندور گفت: گفتگو میان ما تا به این لحظه به صورت مثبت و بسیار محکم جریان داشته است.

وزیر خارجه تصریح کرد: نتایج گزارش‌های دو طرف و ارزیابی‌ مداومشان از اجرای این توافق مثبت بوده است که این امر باعث می‌شود برداشتن کامل تحریم‌ها امری ممکن شود.

با وجود خوش بینی که در محافل رسمی سودان نسبت به برداشته شدن تحریم‌های آمریکا وجود دارد، اما تحلیل‌گران بر این باورند که پیش‌بینی اقدام دولت آمریکا در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امری دشوار است.

بر اساس این پنج شرط، سودان باید در مبارزه با تروریسم مشارکت کند و به حمایت از ارتش جوزف کونی (رهبر گروهی شبه‌نظامی به نام ارتش مقاومت پروردگار که درصدد بر اندازی حکومت در اوگاندا است) پایان دهد و از صلح در سودان جنوبی حمایت کند و درگیری‌های مسلحانه در سودان متوقف و صلح در این کشور محقق شود و همکاری در زمینه انسانی از طریق رساندن کمک‌ها به مناطق درگیر در کردفان جنوبی و نیل آبی صورت بگیرد.

ایسنا

300/300

کد خبر: 760845

وب گردی

وب گردی