انجمن شیمی دارویی و برگزاری 3 کارگاه در نیمه دوم فروردین ماه

انجمن شیمی دارویی واحد علوم دارویی با حمایت معاونت پژوهش و فناوری اقدام به برگزاری کارگاههای نانو الیاف، اصول سنتز مواد شیمیایی و آموزش ساخت عطر و اسانس گیری در دانشکده شیمی دارویی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت انجمن شیمی دارویی و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری واحد، اولین دوره کارگاه آموزشى ساخت عطر و اسانس گیرى در روز پنج شنبه ٢٤ فروردین ماه با هدف آشنایى دانشجویان با انواع اسانس ها، عصاره ها و طریقه اسانس گیرى، عصاره گیرى و هم چنین ساخت عطر و ادکلن با حضور دکتر مهناز قمی رئیس دانشکده شیمی دارویی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تعداد ٤٦ نفر از دانشجویان رشته شیمى با گرایش هاى دارویى و کاربردى در این کارگاه شرکت کرده و پس از آموزش مباحث تئوری، در قالب گروه هاى ٦ نفره در آزمایشگاه فارماکگنوزى به ساخت عطر و ادکلن پرداختند.

برگزاری کارگاه نانو ألیاف (الکتروریسی )

همچنین در روز سه شنبه 29 فروردین ماه نیز کارگاهی با عنوان نانو الیاف با حضور دکتر حکیمه زیادی برگزار شد که در این کارگاه مباحثی از قبیل آشنایی با نانو ساختارها و آشنایی عملی با تهیه نمد نانو فیبری به روش الکتروریسندگی مطرح شد.

برگزاری کارگاه اصول سنتز مواد شیمیایی و دارو

انجمن شیمی دارویی در روزهای آخر فروردین ماه نیز اقدام به برگزاری کارگاهی تحت عنوان اصول سنتز مواد شیمیایی با حضور دکتر علیرضا فرجی و با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با اصول کلی و واکنش های مورد نیاز جهت سنتز دارو کردند.

کد خبر: 760863

وب گردی

وب گردی