برگزاری مراسم آغاز هفته سلامت در دبستان سما با حضور مدیران فرهنگی و تربیت بدنی سازمان سما

روز شنبه  دوم اردیبهشت سال جاری مصادف با دومین روز هفته ی سلامت مراسمی با موضوع صبحانه ی سالم با حضور سیده زهرا حسینی مدیر فرهنگی ، زهرا فتح اللهی مدیر تربیت بدنی و سلامت و دیگر مسولین سازمان سما،  در دبستان دخترانه سما 2 برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که با هدف اهمیت صبحانه در وعده های غذایی بویژه برای دانش آموزان برگزار شد ، دکتر فریناز داد آئین رئیس اداره سلامت سازمان سما با بیان اینکه توجه به سلامت دانش آموزان از اهداف پیشروی سازمان سما است گفت:« وعده های غذا از اهمیت ویژه ای در سلامت جسم برخوردارند ، خوردن صبحانه ضمن اینکه در سلامت جسم نقش عمده ای دارد ، اهمیت بسزایی نیز در فرآیند یادگیری دانش آموزان دارد، و خوردن این وعده مهم غذایی باید مورد توجه قرار گیرد.»

ام البینن صابری مدیر دبستان دخترانه سما 2 در این مراسم با برپایی ایستگاه های تست قند و فشار خون و پایش رشد و معرفی اناع دم نوش های سنتی ، سعی در توجه دانش آموز به امر سلامت نمود.

برپایی نمایشگاه عوامل آسیب اجتماعی و راه های جلوگیری از آن و نرمش صبحگاهی و خواندن مقاله با موضوع سلامت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

هر سال هفتم آوریل ، با نام روز جهانی بهداشت در سراسر دنیا جشن گرفته می‌ شود . امسال نیز روز اول اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان روز اول هفته سلامت با عنوان تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، روز دوم با عنوان غذای سالم،جامعه سالم، روز سوم با عنوان سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی روز چهارم با عنوان طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی روز پنجم با عنوان سلامت روان، نیاز همه و همیشه روز ششم با عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت و روز آخر با عنوان نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی نام گذاری شد.

کد خبر: 760867

وب گردی

وب گردی