مهمترین اولویت‌های انتخابات امروز فرانسه چیست؟

شبکه الجزیره گزارش داد مهم‌ترین اولویت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امروز فرانسه ایجاد فرصت‌های شغلی، مسائل اقتصادی و امنیت هستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد در پی زنجیره ای از حملات در فرانسه بویژه حملات ضد نیروهای پلیس این کشور و کشته شدن یکی از افسران پلیس در شانزه لیزه، اکنون موضوع امنیت به یکی از مسائل مهم در انتخابات فرانسه تبدیل شده است. در انتخابات امروز فرانسه رای دهندگان از میان یازده نامزد دو نامزد را انتخابات خواهند کرد و دو نامزدی که امروز انتخابات خواهند شد در مرحله نهایی انتخابات فرانسه با هم رقابت خواهند کرد.

در حال حاضر رقابت انتخاباتی در فرانسه میان چهار نامزد در جریان است که در یک طرف «امانوئل ماکرون»، نامزد چپگرای مستقل و «مارین لوپن»، رهبر حرکت ملی فرانسه قرار دارند که در نظرسنجی های اخیر از رقبای خود پیشی گرفته اند و در طرف دیگر هم دو نامزد جمهوریخواه یعنی «فرانسوا فیون»، نخست وزیر سابق فرانسه و «ژان لوک ملینشون» قرار دارند.

چهل و هفت میلیون نفر از شهروندان فرانسه واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند. اما بر اساس نظرسنجی ها حدود سی درصد از رای دهندگان فرانسوی گفته اند هنوز درباره این که به کدام نامزد رای بدهند تصمیم گیری نکرده اند.

خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی در این خصوص گفت: روزهای شنبه و یکشنبه رسانه های فرانسوی از انتشار اظهارات و سخنان تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور منع شده اند. اما مردم فرانسه در جمع های خصوصی درباره حمله ای صحبت می کنند که روز سه شنبه در منطقه شانزه لیزه به وقوع پیوست و در جریان آن یکی از افسران پلیس فرانسه کشته شد. هنوز مردم فرانسه نمی دانند آیا واکنش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در برابر این حمله تاثیری در کسب آرای لازم برای عبور از مرحله اول انتخابات و ورود به مرحله دوم این انتخابات خواهد داشت یا خیر.

خبرنگار الجزیره انگلیسی در ادامه گزارش خود گفت گروهی از مردم پاریس در راستای حقوق خود برای بیان دیدگاه ها و خواسته های خود در نزدیکی محل بنای یادبود قربانیان حمله نوامبر گذشته تظاهرات برگزار کردند. برگزاری تظاهرات در پاریس پدیده ای غیرمعمولی نیست نیروهای امنیتی هم تلاش می کنند از امکان وقوع هر حادثه ای در جریان این تظاهرات ها جلوگیری کنند اما در حالی که مردم فرانسه امروز به پای صندوق های رای می روند بسیاری از آنها همچنان به حمله روز سه شنبه گذشته در منطقه شانزه لیزه فکر می کنند. گروهی از مردم و افسران پلیس فرانسه هم با برگزاری تظاهرات درخواست کردند به خشونت ضد افسران پلیس این کشور پایان داده شود.

هر چند روز شنبه و یکشنبه رسانه ها حق نداشتند تصاویر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را منتشر کنند اما بسیاری از کارشناسان مسائل فرانسه معتقدند نگرانی هایی که در پی حمله اخیر در فرانسه ایجاد شده اند به مارین لوپن، نامزد راستگرا و افراطی انتخابات فرانسه کمک خواهد کرد که بتواند آرای بیشتری را کسب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 760868

وب گردی

وب گردی