مدیرعامل راه آهن خبر داد؛ تأمین اعتبار قطار برقی تهران ـ مشهد با وام چینی و واگن آلمانی

معاون وزیر راه و شهرسازی از تأمین اعتبار قطار برقی تهران ـ مشهد به مبلغ ۲ میلیارد دلار وام دولتی چین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت راه آهن، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هماهنگی مدیران راه آهن های مناطق کشور در مشهد افزود: مهم‌ترین موضوع در اجرا و عملیاتی کردن قطار برقی تهران ـ مشهد، موضوع تأمین اعتبار است؛ در این باره با توجه به مذاکرات انجام شده با کشور چین برای تأمین مالی ۲ میلیارد دلاری پروژه، تاکنون ۱۷۰ کامنت با طرف چینی داشته ایم و فقط دو کامنت مانده است که امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه قرارداد این پروژه بین ایران و چین منعقدشده است، افزود: مشاور و مدیر پروژه کار خود را آغاز کرده اند و هزینه پروژه از محل وام دولتی کشور چین در اردیبهشت‌ماه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تأمین‌کننده ناوگان این پروژه کارخانه زیمنس آلمان است که در این زمینه نیز کارهای فنی قرارداد انجام‌شده و مبادلات صورت گرفته؛ اکنون نیز مشاور، کار این پروژه را آغاز کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن درباره سرنوشت قطار سریع السیر مشهد ـ تهران نیز تصریح کرد: با توجه به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در پروژه ها و محدودیت‌های مالی شدیدی که در حوزه اعتبارات داریم، اجرای همزمان دو پروژه مانند قطار برقی و سریع‌السیر میسر نیست چه اینکه در پروژه قطار برقی نیز پیش‌بینی‌شده است سرعت آن تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و به اندازه سرعت قطار سریع السیر برسد.

گفتنی است مدیرعامل راه‌آهن چندی پیش از آغاز عملیات اجرایی این طرح در اوایل سال ۹۶ خبرداده بود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 760873

وب گردی

وب گردی