توجیهات وزیر کار برای رشد بیکاری

ربیعی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد که توقعات افراد جویای کار بالا رفته اما مهارت ها پایین آمده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازمشرق، علی ربیعی وزیر کار امروز در جلسه غیر علنی مجلس گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری و طرح های دولت برای اشتغالزایی داده است.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره حضور امروز ربیعی در مجلس بیان کردند: روز دوشنبه هفته گذشته کمیسیون اشتغال و تولید مجلس جلسه ای را با ربیعی داشتند و مباحثی را درباره اشتغال های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بررسی کردند. هئیت رئیسه مجلس بعد از برگزاری این جلسه درخواست برگزاری یک جلسه غیر علنی را با حضور وزیرکار داشتند. مقرر شد تا در این جلسه تمام موارد به گوش نمایندگان برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت طرحی را در فراکسیون اشتغال مجلس درباره تحقق شعار سال مطرح کرده بود و در جلسه امروز آن طرح به صورت مفصل تر تشریح شد. مسئولین اولین گام در ایجاد اشتغال را منابع مالی می دانند.

حسینی ادامه داد: ربیعی خبر از ظرفیت خالی در بخش صنعت، اشتغال خانگی و خرد داد. وزیرکار خبر از ایجاد مشاغلی دادند که خیلی نیازمند منابع نیستند و می توانند در کوتاه ترین زمان ایجاد شوند. به طور مثال فعال کردن بخش نساجی یکی از بخش هایی بود که ربیعی از آن خبر داد. میزان بازار مصرف مواد نساجی در کشور بالاست اما متأسفانه نساجی در کشور وضعیت خوبی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین فعالیت در بخش های دامپروری و کشاورزی از دیگر بخش هایی است که وزیر کار گفت می توان در آن سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمان اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: توجه به مشاغل خانگی از دیگر برنامه های وزارت کار بود که در مجلس ارائه شد. در این جلسه درباره برداشت طرح 1.5میلیارد دلاری صحبتی نشد.

حسینی گفت: بررسی این طرح در کمیسیون تولید و اشتغال در حال انجام است. کمیته ای تشکیل شده است و دکتر لاریجانی تأکید کردند برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند اذِن مقام معظم رهبری است و از آنجا که اجرای این طرح متولی ندارد در حال حاضر نمی تواند تصویب شود و نیازمند بررسی است. این کمیته مکلف شده است که این طرح را به صورت جامع بررسی کند و پس از آماده شدن به مجلس ارائه کند.

*ربیعی: افراد جویای کار متوقع شده اند/ رشد اقتصادی لزوماً همراه با ایجاد اشتغال نیست

حاجی دلیگانی نماینده مجلس هم در خصوص جلسه امروز ربیعی در مجلس اظهار داشت: ربیعی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد که توقعات افراد جویای کار بالا رفته اما مهارت ها پایین آمده است. همچنین ربیعی به جای ارائه گزارش از کارهای انجام شده از ابتدای دولت تاکنون عنوان کرد که کشورهای دیگر نیز درگیر این وضعیت بوده اند.
دلیگانی ادامه داد: وزیر کار گفت که رشد اقتصادی لزوماً همراه با ایجاد اشتغال نیست.

دریافت کننده: سارا رضایی انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 760876

وب گردی

وب گردی