مقیمی: کاهش تورم ثمره تلاش مدیران جهادی است

قائم مقام وزیر کشور گفت: کاهش تورم در کشور از 43 درصد به هفت درصد، ثمره تلاش مدیران با روحیه جهادی و انقلابی است که راه شهدا و ایثارگران را ادامه می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مشاور ایثارگران استانداران سراسر کشور در زاهدان اظهار داشت: نقش ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل است و بررسی تاریخ انقلاب نشان دهنده ایثار و از جان گذشتن مجاهدانی است که با رهبری امام خمینی(ره) برای رسیدن به عزت و اقتدار و سرنگونی ظلم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

وی ادامه داد: مجاهدان آن زمان از مردم عادی تا علما، اندیشمندان و بزرگان با رهبری امام خمینی(ره) برای رسیدن ایران اسلامی به عزت و اقتدار واقعی رنج زندان و شکنجه ها را تحمل کردند و در راه انقلاب به شهادت رسیدند.
وی افزود: خون پاک این شهدا بود که به امام خمینی(ره) کمک کرد تا بتواند اسلام را بر کشور حاکم و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و بعد از پیروزی انقلاب نیز همین شهدا بودند که برای تثبیت نظام هر آنچه در اختیار داشتند را تقدیم کردند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: هنوز مدت زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که استکبار جهانی و سایر دشمنان نظام جنگ را بر کشور از طریق زمینی، هوایی و دریایی به طول هزار و 200 کیلومتر از خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بر ایران تحمیل و بیشتر امکانات اقتصادی کشور را بمباران کردند.
مقیمی افزود: مردم سراسر کشور بر اساس بیانات امام خمینی(ره) برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل تجاور رژیم بعث عراق به میدان آمدند و با ایثارگری، مجاهدت و نثار جان خود دشمن را از کشور بیرون کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین در اختیار دشمن قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ایثارگری رزمندگان اسلام و حضور هشت ساله نیروهای مردمی و مقتدر در جبهه ها، نقش مهمی در اقتدار و تثبیت انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا داشت.
وی افزود: امروز در جبهه مقاومت نیز رزمندگان فلسطینی با داشتن روحیه ایثارگری و مجاهدت در مقابل اشغالگرهای رژیم صهیونیستی راه رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را طی می کنند.
وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت درون مایه انقلاب اسلامی و پیش برنده اهداف نظام جمهوری اسلامی است.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: شهدا الگوی افرادی هستند که برای پیشرفت و توسعه علمی و نوآوری در کشور تلاش می کنند و دستاوردهای علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام محدودیت ها، ثمره ایثارگری ادامه دهندگان راه شهداست.
مقیمی افزود: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بکارگیری مدیرانی با روحیه جهادی است.
وی گفت: رسیدن به شاخص های سند توسعه ملی کشور و برون رفت از مشکلات فقط با تلاش و فعالیت مدیرانی با روحیه جهادی و ایثارگر محقق می شود.
وی با اشاره به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: این قانون با وجود بار مالی فراوان به منظور حمایت بیشتر از خانواده های شهدا و ایثارگران در دولت یازدهم به مرحله اجرا درآمد.
وی گفت: این قانون تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به همراه دارد و در استان ها نیز این شورا باید توسط استانداران به عنوان خدمتی برای رشد و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شود.
کتاب اعلام(اسامی) شهدای سیستان و بلوچستان در این همایش رونمایی شد.
به گزارش ایرنا همایش ملی یک روزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور قائم مقام وزیر کشور، مشاور وزیر کشور، استاندار و شماری از مسئولان استانی و مشاوران استانداران سراسر کشور در امور ایثارگران امروز /یکشنبه/ در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

302/302

کد خبر: 760896

وب گردی

وب گردی