بهره برداری از ۲۵۰ تخت روانپزشکی جدید در چند ماه آینده

دکتر ایازی با اشاره به این که در دولت یازدهم به موضوع سلامت روان اهمیت بیشتری داده شد، افزود: در این دوره توانستیم هزار تخت روانپزشکی را راه اندازی کنیم و طی چند ماه آینده نیز ۲۵۰ تخت دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی در همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی که به همت انجمن سلامت روان ایرانیان برگزار شد، با تاکید بر این که باید زمینه های لازم برای مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود، گفت: قانونگذاران در سال ۶۴ طی مصوباتی وجود سازمانی در وزارت بهداشت به منظور سامان دادن به سازمان های مردم نهاد و انجمن ها را تصویب کرد اما تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد معاونت امور اجتماعی در این اواخر اجرایی نشده بود.

معاون امور اجتماعی وزرت بهداشت بر لزوم تسهیل کار خیرین و انجمن ها و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت وجود دارند که بخش عمده ای از فعالیت آنها در حوزه فرهنگسازی و پیشگیری است.

دکتر ایازی با اشاره به وجود ۸۶۵ خیریه، انجمن و کانون در حوزه سلامت، افزود: در حوزه سلامت روان افراد و مجموعه هایی فعالیت می کنند اما سازوکاری مشخص ندارند که به همین علت نیاز به شبکه در این حوزه وجود داشت که انجمن سلامت روان با عنوان" اسرا " می تواند در ایجاد شبکه سلامت روان موثر باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به این که در دولت یازدهم به موضوع سلامت روان اهمیت بیشتری داده شد، افزود: در این دوره توانستیم هزار تخت روانپزشکی را راه اندازی کنیم و طی چند ماه آینده نیز ۲۵۰ تخت دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش موثر سمن ها و نهاد های اجتماعی در حوزه سلامت روان، گفت: نهاد های اجتماعی و انجمن ها باید مطالبات خود را بیان کنند و در قالب سمن ها نگاه خود را اعلام و پیگیر مطالبات خود باشند و بعد از آن مسئله را رسانه ای کنند تا مسئولین نیز دغدغه آنها را برطرف کنند.

دکتر ایازی ضمن اشاره به وجود ۶۴ سازمان مردم نهاد در حوزه سرطان، گفت: این سازمان ها توانستند در سال گذشته شبکه ملی سرطان ایجاد کنند و بسیاری از مطالبات خود را توانستند توسط ایجاد این شبکه قوی در وزارت بهداشت به جریان بیاندازند.

معاون امور اجتماعی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مختلف در حوزه سلامت روان تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه شهرهای مختلف نیز می توانند در حوزه پیشگیری به سلامت مردم کمک کنند.

گفتنی است در همایش سلامت روان و نهاد های اجتماعی از از سفیران سلامت روان تقدیر شد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/702

کد خبر: 760903

وب گردی

وب گردی