کاهش چشمگیر استقبال از رشته های فنی و مهندسی

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: ارتقای کیفیت آموزش‌های عالی از ابتدا در دولت تدبیر و امید مطرح بوده است و در این زمینه رشد خوبی را در چهار سال اخیر شاهد بوده‌ایم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در جمع تعدادی از مدیران و استادان دانشگاه صنعتی همدان گفت: برای همکاری و پیشرفت دانشگاه های صنعتی در کشور نیازمند حمایت مسئولان استانی، فناوران و صنعتگران و تلاش و فعالیت دانشگاهیان هستیم.

او با تاکید بر لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور افزود: راه اندازی و توسعه دانشگاه های صنعتی یکی از مهم ترین عوامل و بسترها برای تحقق اصل مهم ارتباط صنعت و دانشگاه است که باید روند موجود در این زمینه به سرعت توسعه یابد.

فرهادی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان ماموریت های محوله را به خوبی انجام داده است گفت: شاهدیم که ماموریت های تعهد شده در این دانشگاه به خوبی عملیاتی شده است.

او گفت: یکی از اولویت‌های وزارت علوم این است که رشته‌های مهارتی ایجاد و تقویت شوند و در زمینه‌های فنی و مهندسی که نیاز منطقه و استان است ظرفیت دانشکده‌های فنی ارتقا پیدا کند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال از رشته های فنی و مهندسی کاهش یافته است، گفت: ظرفیت دانشگاه های فنی و مهندسی ما در کنکور ۲۵۰ هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر بوده است و کاهش چشمگیر ۱۰۰ هزار نفری را شاهد بوده‌ایم.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 760906

وب گردی

وب گردی