آغاز طراحی و تولید موتورسیکلت ملی در ایران

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران اظهار داشت :در سال جاری تا حد امکان از ورود موتورهای خارجی به کشور جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالفضل حجازی اظهار داشت: سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت در تلاش است تا در راستای توسعه سهم تولیدات داخلی از ورود قطعاتی که امکان تولید در کشور دارند خودداری نماید.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تولیدکنندگان موتورسیکلت در قطعاتی که امکان تولید داخل دارند با سرمایه گذاری مشترک و همکاری با قطعه سازان، نسبت به داخلی سازی این قطعات اقدام نمایند.

وی افزود: البته تلاش بر این است تا در قطعاتی که امکان تولید در داخل ندارند با برنامه ای با دانشگاه و مجموعه فنی سندیکا و سرمایه گذاری خود کارخانجات بتوانیم در مسیر تولید آن و همچنین طراحی و تولید نوعی از موتور ملی گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به داخلی سازی 50 تا 70 درصدی برخی از موتورهای تولیدی در کشور، اظهار داشت: تولیدکنندگان موتورسیکلت در سال جاری تلاش می کنند تا درصد داخلی سازی تولیدات را افزایش دهند.

وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری مشترک در صنعت موتورسیکلت گفت: در سال گذشته یکی دو تفاهم نامه در این زمینه با شرکتهای خارجی به امضاء رسید اما پس از جریانات سیاسی چون انتخابات آمریکا این روند کند گردید.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران در ادامه با توجه به کاهش سهم ژاپن در تولیدات موتورسیکلت در ایران خاطر نشان کرد : امروز تکنولوژی صنعت موتورسیکلت دیگر در اختیار ژاپن نیست بلکه در حال حاضر چینی ها و هندی ها و حتی آمریکا بسیار جلوتر از ژاپن به لحاظ تولید موتورسیکلت قرار دارند.

حجازی با توجه به بهبود تعاملات ایران با شرکتهای خارجی تولیدکننده موتورسیکلت تصریح کرد : همواره اروپایی ها و شرکتهای چینی و هندی تعامل بهتری در حوزه تولید موتورسیکلت با ایران داشته اند.

وی در ادامه با توجه به مصوبات لایحه هوای پاک گفت : در بخشی از این مصوبات ذکر شده که موتورهایی که به هر دلیلی قادر به رعایت استانداردهای آلایندگی نباشند از شماره گذاری آنها جلوگیری می شود که البته در سالهای قبل نیز این مساله برای وجود داشت.

وی تاکید کرد : هر چند هم اکنون نوع استاندارد بر اساس جدولی که سازمان حفاظت محیط زیست تعیین نموده است شرکتها موظفند تا سال به سال تولیداتشان را با این استانداردها تطبیق دهند به طوری که استانداردها سال به سال در حال افزایش است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 760961

وب گردی

وب گردی