فضای خوبی در پرتال کودک و نوجوان فراهم شده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آثار شاخص فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان کانون در پرتال کودک و نوجوان بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نشست با نوجوانان بوشهری با تاکید بر این موضوع گفت: فضای خوبی در پرتال کودک ونوجوان به نشانی: koodak24.ir فراهم شده که مخاطبان علاوه بر استفاده از امکانات این فضا بتوانند آثار خود را نیز در معرض دید علاقه‌مندان در سراسر ایران و دنیا قرار دهند.

مدیرعامل کانون ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان نوجوانان افزود: همواره حس خوبی در نشست‌هایی که با نوجوانان در شهرهای مختلف دارم وجود دارد و این حال و هوا در تمام مراکز کانون در سراسر کشور مشابه است که به نظر من این مهم حاصل فضای صمیمی حاکم در مراکز کانون است که به تمامی افرادی که در این مکان‌ها حضور دارند؛ منتقل می‌شود.

وی کتاب‌خوانی را یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که این حس خوب را تقویت می‌کند و علاوه بر بالا رفتن دانش و اطلاعات بچه‌ها موجب فراگیری مهارت‌های دیگری از قبیل اعتماد به نفس بالا، مهارت خواندن و نوشتن، قدرت بیان و استفاده درست از واژگان و توان سخنوری در اعضای کانون می‌شود.

حاجیان‌زاده فراگیری مهارت‌های اجتماعی و مشارکت در کار گروهی، توانایی نقد، بررسی و تحلیل فیلم و کتاب و... را از دیگر مزایای حضور بچه‌ها در فعالیت‌های کانون عنوان کرد و افزود: همواره بچه‌های عضو کانون نسبت به همسالان خود از توان‌مندی‌های بیشتری برخوردار هستند.

مدیرعامل کانون با بیان این‌که در تمامی سفرهای استانی خود نشستی را با نوجوانان عضو کانون برگزار می‌کند یادآور شد: این نشست‌ها با هدف آشنایی بیشتر با نقطه‌نظرها و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای نوجوانان برای تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان کانون است تا بر اساس نیازهای بچه‌ها صورت ‌گیرد.

در ادامه این نشست نوجوانان بوشهری به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و خواسته‌های خود از مسوولان کانون پرداختند که تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری به فن‌آوری‌های نوین، افزایش ویژه برنامه‌های ادبی از قبیل نشست‌های دوپنجره با حضور نویسندگان مطرح کودک و نوجوان از آن جمله بود.

هم‌چنین نوجوانان بوشهری خواستار برگزاری بیشتر اردوهای علمی نجوم و رباتیک، تامین تجهیزات آزمایشگاهی و افزایش کتاب‌ها و منابع علمی بیشتر در مراکز فرهنگی‌هنری شدند.

در همین حال در بخشی از این نشست نیز نوجوانان عضو کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی‌هنری کانون که از شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه، دیلم، نخل تقی و... حضور یافته بودند به خوانش آثار ادبی خود پرداختند که بسیار مورد توجه مدیرعامل و همراهان وی قرار گرفت.

نشست مدیرعامل و هیات همراه وی با نوجوانان بوشهری عصر روز 30 فروردین 96 در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

دریافت کننده: بخشی پور/انتشار:سلیمی

502

کد خبر: 760995

وب گردی

وب گردی