مردم نقش اصلی را در حراست از زمین دارند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست را ضروری دانست و گفت: مردم نقش اصلی را در حراست از زمین بر عهده دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،محمد صادق پورمهدی، در همایش فعالان زیست محیطی همزمان با روز جهانی زمین پاک که بهمت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سد امند برگزار گردیده بود، گفت: در کنار مسئولیت مردم، مسئولان نیز باید به وظایف خود به خوبی در این بین عمل کنند و با تدوین قوانین درست و منطقی و نظارت دقیق بر اجرای این قوانین بر اجرای تمامی قوانین زیت محیطی تاکید داشته باشند.
وی، انسان را در مقابل نسل های آینده مسئول دانست و ادامه داد: آیندگان در مقابل رفتار ما با طبیعت قضاوت خواهند کرد از این رو باید با حساسیت و دقت در حفظ و حراست از آب ، هوا و زمین کوشا باشیم.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به سیل اخیر گفت: اگر در طول تاریخ رودخانه ای ایجاد شده است هرچند اگر امروز بدون آب است امکان اینکه دوباره پر آب شود وجود دارد از این رو باید حریم رودخانه ها به دقت رعات شود و تعددی به حریم رودخانه ها در مسائلی همچون سیل عامل مهمی در ایجاد مشکلات جانی و مالی است.
پورمهدی رعایت مولفه های زیست محیطی همراه با توسعه گردشگری را ضروری داست و ادامه داد: یکی از اصلی ترین چالش های کشور در برنامه توسعه نیز مباحث زیست محیطی است چرا که هیچ توسعه ای بدون رعایت قوانین زیست محیطی ممفید نخواهد بود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 761053

وب گردی

وب گردی