برنی سندرز: حزب دمکرات باید تغییراتی داشته باشد

برنی سندرز' نامزد سابق ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات، در واکنش به شرایط کنونی آمریکا و حزبش در مصاحبه با شبکه خبری 'سی.بی.اس نیوز' گفت: مدل حزب دمکرات (آمریکا) یک مدل شکست خورده است و برای حضور در انتخابات بعدی باید دست به تغییراتی بزند.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه خبری آمریکایی سی.بی.اس نیوز اعلام کرد: برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت ضمن هشدار در مورد اینکه مدل حزب دمکراتیک یک مدل شکست خورده است، گفت چنانچه شمار رای دهندگان افزایش نیابد حزب دمکرات آینده ای پیش رو نخواهد داشت.
بنابراین گزارش، سندرز در ویژه برنامه 'Face the Nation' این شبکه خبری آمریکایی گفت: من فکر می کنم آنچه بر همگان روشن است و نظر آنهایی که به جایگاه امروز حزب دمکرات نگاهی می اندازند این است که مدل حزب دمکرات شکست خورده است.
این سناتور کهنه کار آمریکایی افزود: ما اکنون رئیس جمهور جمهوریخواهی داریم که بعنوان نامحبوب ترین نامزد در تاریخ معاصر این کشور کاندیدا ریاست جمهوری شد. جمهوریخواهان؛ مجلس نمایندگان، سنا و دو سوم کرسی های فرمانداری را در اختیار خود دارند و در هشت سال گذشته توانسته اند 900 کرسی قانونگذاری را به خود اختصاص دهند.
سندرز در ادامه گفت: بنابراین کاملا واضح است که حزب دمکرات باید دست به تغییراتی بزند و از نظر من این حزب باید یک حزب مردمی شود. حزبی که تمامی بدنه آن از ذیل تا صدر همه باید تصمیم گیری کنند، حزبی که بیشتر به کمک های کوچک وابسته است تا به کمک های مالی بزرگ، حزبی که در تاریخ خود درباره درد طبقه کارگر سخن گفته است.
وی افزود: حزب دمکرات باید مسائل مربوط به طبقه کارگر را که باعث افزایش شمار رای دهندگان می شود راهبری کند تا بار دیگر این حزب قادر باشد کنترل کنگره را به دست آورد.
بر پایه این گزارش، سندرز طی سفری در سراسر آمریکا با شعار 'اتحاد' به سر می برد که در آن 'تام پرز' رئیس کمیته ملی حزب دمکرات نیز وی را همراهی می کند.
نامزد سابق ریاست جمهوری 2016 آمریکا که در کارزار میان دوره ای حزب دمکرات نتیجه را به رقیب هم حزبی خود هیلاری کلینتون واگذار کرد، گفت: اگر حزب دمکرات کاری برای افزایش شمار رای دهندگان خود نکند، آینده این حزب شوم خواهد بود.
سندرز اضافه کرد: یکی از موارد عمده ای که قراراست ما در انتخابات 2018 با آن مواجه باشیم، بودن رئیس جمهوری است که طی سه ماه حضور در این سمت یکی از نامحبوب ترین روسای جمهور در تاریخ این کشور بوده است.
سندرز گفت: در سال 2014 تنها 36 درصد از رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای حضور داشتند که در واقع دو سوم آمریکایی ها رای ندادند، اما جمهوریخواهان خیلی خیلی خوب عمل کردند. اگر این رویه ادامه یابد، آینده ای پیش روی حزب دمکرات نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، درانتخابات هشتم نوامبر 2016 برابر با 18 آبان ماه 1395، دونالد ترامپ توانست با کسب 304 آرای الکترال بر رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون که تنها 227 آرای الکترال را به دست آورده بود، پیروز شود و بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در کمال ناباوری تمامی کارشناسان، به کاخ سفیدراه یابد.
این درحالی بود که آرای مردمی هیلاری کلینتون در این دور از انتخابات ریاست جمهوری 65میلیون و 853هزار و 516 نفر و آرای مردمی دونالد ترامپ نیز62 میلیون و 984 هزار و 825 نفر بود.
ترامپ بارها آرای مردمی بیشتر هیلاری کلینتون را متقلبانه خوانده است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 761067

وب گردی

وب گردی