اردوغان به دنبال رهبری حزب عدالت و توسعه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی پیروزی در همه پرسی مربوط به اصلاحات قانون اساسی این کشور احتمال رهبری دوباره خود بر حزب عدالت و توسعه را مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان دیدار با جمعی از کودکان به مناسبت "روز ملی کودک و حاکمیت" در ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال رهبری‌اش بر حزب عدالت و توسعه گفت: چرا که نه!

اردوغان خاطر نشان کرد: حالا که این اصلاحات قانون اساسی یک چنین حقی را به من می دهد چرا که نه!

رهبران ترکیه در 23 آوریل مصادف با روز ملی کودک و حاکمیت در این کشور بر اساس سنتی قدیمی و در یک نشست نمادین صندلی خود را به کودکان می دهند تا تاکید کنند آینده به نسل جدید تعلق دارد.

در این نشست یک دانش آموز کلاس چهارمی به نام ییجیت تورک به شکل نمادین بر کرسی ریاست جمهوری اردوغان نشسته بود و بنعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه نیز جایش را به یک دانش آموز کلاس پنجمی به نام یاجیز کچه که اقدام به تشکیل کابینه‌ای از کودکان کرد، داد.

مردم ترکیه در تاریخ 16 آوریل در یک همه پرسی با رای 51.4 درصدی اصلاحات قانون اساسی مد نظر اردوغان به منظور روی کار آمدن نظام ریاست جمهوری در ترکیه را تصویب کردند.

اردوغان قرار است به مجرد اعلام نتایج نهایی این همه پرسی برای رهبری حزب عدالت و توسعه ثبت نام کند هر چند که هنوز از مسلم بودن رهبری اش بر این حزب اطمینان ندارد.

این حزب ملزم به تشکیل یک مجمع سراسری به منظور تغییر رهبری خود است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761076

وب گردی

وب گردی