حسینی: از کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا ناامید نیستیم/ ثمره کار خیمنز را در بازی‌های آسیایی خواهیم دید

نایب رئیس فدراسیون بوکس گفت:از کسب مدال در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا نا امید نیستیم و امیدوارم موفق به کسب مدال شویم

روح‌الله حسینی در گفت و گو با ایسکانیوز، در خصوص شرایط تیم ملی بوکس ایران اظهار داشت: خدا را شکر ملی‌پوشان در شرایط خوبی قرار دارند و در این مدت تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. در حال حاضر نیز تیم ملی آخرین مراحل آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارn تا 7 اردیبهشت ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان اعزام شود.
وی در خصوص شانس کسب مدال ملی‌پوشان ایران در این مسابقات عنوان کرد: از بدو تاسیس بوکس تا یک سال گذشته هیچ گاه در این رشته سید بندی صورت نمی‌گرفت اما از سال گذشته این اتفاق صورت گرفت. با توجه به این شرایط از کسب مدال ناامید نیستیم و امدوارم بتوانیم مدال کسب کنیم.
نایب رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: شانس ملی‌پوشان ما در اوزان سنگین برای کسب مدال بیشتر است اما در اوزان سبک نیز نا امید نیستیم و حداقل به دنبال حضور در جمع 6 بوکسور پایانی هستیم .
حسینی در خصوص اهداف تیم ملی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به اینکه این مسابقات انتخابی حضور در مسابقات جهانی است همه کشورها با تمام قدرت در این مسابقات حضور خواهند داشت. تا پیش از این بسیاری از کشورها، مسابقات قهرمانی آسیا را دست‌کم می‌گرفتند و با تمام توان در این رویداد حاضر نمی‌شدند اما امسال ازبکستان، قزاقستان، چین، کره‌جنوبی، هند ، تایلند و فیلیپین با تمام توان حضور خواهند داشت . با توجه به این شرایط کسب 5 سهمیه مسابقات قهرمانی جهان برای ما راضی کننده خواهد بود.
مدیر سازمان تیم‌های ملی بوکس در خصوص مسابقات کشورهای اسلامی گفت: بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی با 4 بوکسور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی حضور خواهد داشت. ما به دنبال حضور با 78 بوکسور بودیم اما کمیته المپیک 4 سهمیه را به ما اختصاص داد . تمام تلاش ما در این مسابقات کسب مدال خواهد بود تا سهمی در مدال‌آوری کاروان ایران داشته باشیم.
وی در خصوص سطح کیفی این مسابقات عنوان کرد: متاسفانه در این مسابقات نیز قزاقستان، ازبکستانف الجزایر، مثر و آذربایجان حضور دارند و ما کار راحتی در پیش نخواهیم داشت. با همه این شرایط از کسب مدال در آدربایجان ناامید نیستم.
حسینی در پایان در خصوص عملکرد خیمنز مربی کوبایی تیم ملی و قرارداد او خاطر نشان کرد: قرارداد او یک ساله است اما با توجه به اینکه از شرایط او راضی هستیم به دنبال تمدید قراردادش هستیم. نحوه تمرینات و تاکتیک‌های او بسیار خوب است و اگر ما موفقیت به نتیجه‌گیری در مسابقات پیش‌رو نشویم به دلیل ظرفیت بوکس ایران و بوکسورهایی است که در اختیار او قرار دادیم. خیمنز در کوتاه مدت نمی‌تواند معجزه کند و باید ثمره کار او را بعد از دو سال و در بازی‌های آسیایی مشاهده کرد.

کد خبر: 761113

وب گردی

وب گردی