مردم به تخریب ها علیه روحانی بهایی نمی دهند/ رقابت درونی میان اصولگرایان دو طرف را به صورت یک قطب درنمی آورد

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درخصوص تخریب ها علیه رییس جمهوری فعلی گفت: روحانی نه تنها نباید نگران تخریب ها باشد بلکه باید نسبت به این برخوردها تشکر کند زیرا این گونه رفتارها در جذب آرای مردم تاثیر دارد.

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص ورود جهانگیری به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: مصلحت اندیشی است که اصلاح طلبان انجام دادند و با روحانی در میان گذاشتند و ایشان پذیرفت تا در این کارزار تنها نباشد.

وی با اشاره به این که جهانگیری از سوابق اجرایی خیلی خوبی برخوردار است، گفت: جهانگیری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار بوده و در جریان مشکلات کشور در قالب معاون اول رئیس جمهور طی چهار سال گذشته فعالیت کرده و کاملا درخصوص مسایل اشراف داشته است، البته روحانی هم به مسائل اشراف دارد اما از بُعد اجرایی معاون اول بیشتر در جریان است؛ بنابراین اطلاعات و توان مباحثه ای دارد که می تواند به روحانی در این دوره کمک کند.

صوفی درخصوص تخریب های صورت گرفته نسبت به روحانی، اظهار کرد: خوشبختانه مردم با این نوع برخوردهای تخریبی آشنا هستند و تصمیم را باید مردم بگیرند که در انتخابات های اخیر یعنی در انتخابات 92 و 94 نشان دادند که برعکس این تخریب ها عمل می کنند؛ یعنی نه تنها تحت تاثیر قرار نمی گیرند بلکه این موضوع را نشانه حقانیت جریان مقابل تخریب می بینند و به آن عکس العمل نشان می دهند و در پای صندوق های رای مسوولانه حضور پیدا می کنند تا با رای شان جواب همه روش های منفی و بداخلاقی ها را بدهند.

وی تصریح کرد: روحانی نه تنها نباید نگران تخریب ها باشد بلکه باید نسبت به این برخوردها تشکر کند که از این گونه رفتارها در جذب آرای مردم تاثیر دارد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان این که برخی تلاش ها مثبت و برخی منفی هستند، بیان کرد: ما شاهد تلاش های منفی ای از سوی رسانه ملی و رسانه های وابسته به رقبای روحانی بودیم، متاسفانه عملکرد به گونه ای منفی بوده که مردم نسبت به آن واکنش منفی نشان خواهند داد و سعی خواهند کرد که از آقای روحانی در مقابل این تخریب ها حمایت کنند و ما این را در پای صندوق های رای شاهد خواهیم بود.

صوفی گفت: اصولگرایان تمام تلاششان را کرده اند تا بتوانند به یک کاندیدای واحدی برسند. این در حالی است که اصولگرایان کاندیدای واحدی ندارند و سه کاندیدا از این طیف وارد صحنه شدند اما هیچ کدام از این کاندیداها- کاندیدای اجماعی اصولگرایان نیستند، اگر کاندیداهای اجماعی اصولگرایان بودند یا این که به نحو بارزی نسبت به دیگر همراهان خود پیشی می گرفتند در آن هنگام می توانستیم بگوییم انتخابات دو قطبی می شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که اصولگرایان سعی داشتند تا رئیسی را به عنوان تنها کاندیدای خود معرفی کنند، افزود: این اتفاق نیفتاد و قالیباف بنا به صحبت های خود قرار بود در صحنه انتخابات حضور پیدا نکند اما در حال حاضر به صحنه آمده و شنیده ها حاکی از آن است که قصد رقابت جدی با ایشان را دارد.

صوفی با بیان این که در حال حاضر رقابت درونی میان اصولگرایان وجود دارد که دو طرف را به صورت یک قطب درنمی آورد، تاکید کرد: ما با یک طیفی از اصولگرایان در مقابل قطبی از اصلاح طلبان مواجه هستیم به این معنا که روحانی به عنوان قطب اصلاح طلب و در مقابل یک طیف اصولگرا داریم.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان این که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 92 نسبت به 96 قوی تر بودند، گفت: در سال 92 علی رغم این که کاندیداها متعدد بودند اما روی آقای جلیلی کار ویژه ای صورت گرفته بود؛ آقای روحانی هم شناخته شده نبود به این معنا که آقای روحانی امروز نبود، بنابراین تقریبا دو طرف با هم یک موازنه ای داشتند و انتخابات دو قطبی شده بود و این موازنه در حال حاضر برقرار نیست تا بتوانیم بگوییم انتخابات دو قطبی است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 761121

وب گردی

وب گردی