لاریجانی مطرح کرد: لزوم فعال سازی پروژه اتصال ایران به چین از طریق قرقیزستان

رئیس مجلس شورای اسلامی از همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و قزقیزستان برای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از آسیب‌های آن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مطبوعاتی روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان امروز (دوشنبه،4 اردیبهشت ماه) برگزار شد.

علی لاریجانی در ابتدای این نشست مطبوعاتی با بیان اینکه امروز میزبان مهمانانی عزیز از کشور دوست و برادر قرقیزستان، رئیس پارلمان این کشور به همراه برخی نمایندگان این پارلمان هستیم، گفت: روابط ایران و کشور قرقیزستان از لحاظ سیاسی و همکاری‌های بین‌المللی در سطح خوبی قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی در دیدار با رئیس مجلس قرقیزستان در چند بخش مهم انجام شد، افزود: امروز مذاکرات خوبی در زمینه همکاری‌های پارلمانی و گفت وگو بین کمیسیون‌های تخصصی برای اینکه دو کشور بتوانند به یکدیگر در زمینه‌های مختلف کمک کنند انجام شد که این همکاری‌ها در این تفاهم نامه درج شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر گفت وگو مربوط به همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و استفاده از این ظرفیت‌ها توسط تجار است، ادامه داد: امکانات خوبی در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان وجود دارد که باید فعال شود و در این سفر رئیس مجلس قرقیزستان مذاکره‌ای با اتاق بازرگانی و همچنین بازدید از مراکز صنعتی و کشاورزی مهم دارد که برای صادرات از آن استفاده می‌شود.

دکتر لاریجانی یادآور شد: همچنین در این دیدار و گفت وگوها تأکید شد که زمینه تسهیل همکاری بازرگانی بین دو کشور فراهم شود تا تجار از این ظرفیت استفاده کنند. همچنین بر افزایش امکانات پروازی برای فعال شدن گردشگری بین دو کشور تأکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعات مهم که از گذشته مطرح بوده و امروز بر آن تأکید شد ارتباط مواصلاتی بین دو کشور برای اتصال ایران به چین است که از پروژه‌های مهم بین‌المللی بوده و امیدوارم در گفت وگوی رئیس مجلس قرقیزستان بستر این اقدام فراهم شود.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و قرقیزستان نگاه مشترکی نسبت به خطر تروریست و افراطی‌گری در منطقه دارند، ادامه داد: هر دو کشور از خطرات مواد مخدری که در افغانستان تولید می‌شود آسیب می‌بینند لذا بر روی همکاری‌ها برای رفع این معضل تأکید شده و در یادداشت تفاهم همکاری نیز گنجانده شده است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امیدوارم که سفر ایشان موفقیت آمیز بوده و دستاورد این سفر گسترش همکاری های دو جانبه باشد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 761207

وب گردی

وب گردی