مدیرعامل شرکت مخابرات: ایران وارد عصر گیگا شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به پروژه شبکه دسترسی برپایه فیبرنوری که امروز برای نخستین بار در ایران اجرایی شد اشاره کرد و گفت: اکنون ایران وارد عصر گیگا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، 'رسول سراییان' روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه شبکه دسترسی برپایه نوری که به نام تانوما نامگذاری شده است و در جمع خبرنگاران افزود:اکنون دسترسی مردم به فیبر نوری برای منازل، ساختمان های تجاری، صنعتی و دولتی فراهم شده است.
وی افزود: این اتفاقی بسیار بزرگ برای کشورمان است که می تواند زیرساخت ارتباطی مردم را با کیفیت بسیار بالا و تاخیر کمتر و با قابلیت های متعدد و متنوع بوجود آورد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ادامه داد: شبکه دسترسی برپایه فیبرنوری امکان های زیادی برای مردم ایجاد می کند از جمله آنکه پیش از این اگر افراد نیازمند داشتن دو خط تلفن ثابت بودند ،می بایست از مخابرات دو بارسیم کشی انجام می شد اما امروز با همین تار نوری که به منزل می آید نه تنها هرتعداد خط تلفن که نیاز دارند واگذار می شود، بلکه سرویس اینترنت، دوربین مداربسته، سرویس های هوشمند وسایل منزل براین بستر فعالیت خواهند کرد.
سراییان خاطرنشان ساخت: اکنون و با استفاده از شبکه دسترسی برپایه فیبرنوری افراد می توانند بدون نیاز به خارج شدن از منزل همه کارهای خود را انجام داده و حتی برنامه های اداری خود را در منزل انجام دهند.
به گفته مدیرعامل مخابرات ایران، ظرفیت فراوانی که شبکه دسترسی برپایه فیبرنوری ایجاد می کند سبب می شود مردم بتوانند با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت خدمت دریافت کنند که در جهان ازاین موضوع به نام عصرگیگانام برده شده است.
سراییان ابرازامیدواری کرد: بزودی این خدمت در سراسر کشور قابل ارایه شود و پیش بینی کرد از سال آینده به جای کشیده شدن سیم مسی فیبرنوری در اختیار مردم برای ارتباطی خوب قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مهمترین مزیت فیبرنوری را برقراری شبکه پهن باند توصیف کرد که سبب می شود مردم بتوانند از مزایای تلویزیون جدیدی که وارد ایران شده و (4K) نام دارد بهره مند شوند.
سراییان ادامه داد: استفاده کنندگان از فیبرنوری می توانند در یک زمان واحد در یک اتاق ازاینترنت استفاده کنند، اتاق دیگرکسب و کار انجام دهند، اتاق دیگر کودکان بازی دلخواهد خود را داشته باشند.
به گفته این مقام مسوول پهنای باند این خدمت بسیار خوب است بنابراین امکان های فوق با بهیترین کیفیت را ممکن می سازد.
سراییان ادامه داد: اکنون کار اتصال مجتمع های مسکونی و مرکزهای تجاری شهر تهران و هشت شهر دیگر آغاز شده است و به مرور و براساس تقاضای مردم توسعه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از مدیران مجتمع های مسکونی درخواست نمود برای بهره مندی زودتر از این خدمت با مراجعه به پرتال این شرکت از وضعیت منطقه خود در این زمینه آگاه شوند و اگر وضعیت اجازه نداد با انعقاد قرارداد برای اتصال اقدام می شود.
سراییان گفت: اکنون تعداد زیادی از مراکز تجاری و مجتمع های بزرگ مسکونی در تهران به فیبرنوری مجهز شده اند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به ظرفیت ایجاد یک میلیون پورت اتصال اشاره کرد و گفت: فازنخست آن 500هزار پورت است که تا شهریورماه امسال برقرارخواهد شد.
مراسم بهره برداری از طرح شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری (تانوما) شرکت مخابرات ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درحال برگزاری است.
امروزه از فیبر نوری در موارد متفاوتی مانند شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های کامپیوتری و اینترنت استفاده می شود.
فیبر نوری رشته ای از تارهای شیشه ای است که هر یک از آنها ضخامتی معادل تار موی انسان دارد و در انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی کاربرد دارد.
استفاده از سیم مسی برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی همواره با برخی اختلال ها روبروست که امکان برقراری ارتباطی خوب و با سرعت مناسب را فراهم نمی سازد.
برهمین اساس دولت یازدهم از همان نخستین روزهای تشکیل، تلاش گسترده ای برای به روز رسانی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در سراسر کشور آغاز کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 761283

وب گردی

وب گردی