ماجرای قبل و بعد از سقوط صدام از نگاه یک سگ!

سید مهدی حسینی نژاد گفت: کتاب "خاطرات سگ عراقی" یک رمان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و از زبان سگی به نام لیدر روایت می شود.

سید مهدی حسینی نژاد در گفت وگو با ایسکانیوز بیان کرد: کتاب "خاطرات سگ عراقی" یک رمان از نویسنده عرب زبان است که تاکنون به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این کتاب یک رمان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که توسط یک سگ به نام لیدر روایت می شود.

وی افزود: روایت های این داستان در مورد اتفاقات قبل از حکومت صدام حسین ، قبل و بعد از سقوط این فرد است که سرآخر بعد از سقوط صدام راوی که همان لیدر است به مقصد نامعلومی می گریزد و به نوعی از کشوری که به سمت عقب می دود، فرار می کند.

به گزارش ایسکانیوز ،این کتاب اثر عبد الهادی سعدون، نویسنده، شاعر و مترجم مطرح عرب است. وی سال 1968 در شهر بغداد متولد شد. این نویسنده 15 جلد رمان, مجموعه داستان و شعر را منتشر کرده و بیش از 40 جلد از آثار مهم ادبیات عربی و اسپانیایی ترجمه کرده و آثارش به زبان های متعددی از جمله انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، صربی، مقدونی، کردی ترجمه شده است. همچنین سعدون برنده جوایزی همچون آنتونیو ماچادو،کتارا، جایزه ی ادبی امارات و... بوده و از مهم ترین آثارش می توان به خاطرات سگ عراقی، بازگشت به زمین، گنجشک دهان و جعلهای خانواده اشاره کرد.

در این کتاب می خوانیم:

داشتیم زندگیمان را می کردیم، همه چیز خوب بود تا اینکه، آنکه فرمانده خوانده می شد و با من در لیدر بودن رقابت می کرد و من و مردم به خاطر خودش، کارها و دار و دسته اش از او متنفر بودیم. وطن را به فضاهای دیگری برد، کابوس رخ می داد، اما به نام های دیگر. این ماجراها سالها تا پیش از سقوط ادامه داشت و پس از سقوط شدیدتر شد. من نیز در نهایت چاره ای جز رفتن از کشوری که با سرعت به سمت عقب می دوید نداشتم.

کتاب " خاطرات سگ عراقی" نوشته عبد الهادی سعدون و ترجمه سید مهدی حسینی نژاد به تازگی توسط انتشارات نیماژ در 184 صفحه و با قیمت 15 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

خبرنگار: بخشی پور/انتشار: سلیمی

502500

کد خبر: 761298

وب گردی

وب گردی