برگزاری جشن مبعث پیامبر در واحد بندرانزلی  دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام با حضور اعضای هیات رئیسه،اساتید،کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی مبعث پیامبر گرامی اسلام را سرچشمه تحول عظیم در دنیا خوانده و اظهار کرد: در این روز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به رسالت مبعوث و دین اسلام به عنوان آخرین و کاملترین دین معرفی شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام در زمانی به رسالت مبعوث گردید که جامعه عرب در اوج جهالت و نادانی خود به سر می برد،تصریح کرد:اینکه نبی مکرم اسلام چگونه در چنین جامعه ای توانست دین خود را پایه ریزی نماید؛مسئله و دغدغه ذهنی بسیاری از دانشمندان جهان بود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم به این سوال پاسخ داده شده و خداوند در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام فرموده است"ای رسول، ما به تو بهترین اخلاق را عطا کردیم و تو با بزرگترین و بهترین اخلاق خود دین اسلام را نشر ده.

امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه نبی مکرم اسلام بر اخلاق خود سلطه داشته و آن را هدایت می کرد افزود: امام علی (ع) در خصوص صفات اخلاقی پیامبر(ص) فرمودند که من قادر به شمارش ویژگی ها و صفات اخلاقی پیامبر گرامی اسلام نیستم، چرا که صفات ایشان بسیار گسترده است.

حجت الاسلام علیرضا صادقی همچنین گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر فرموده است"ای پیامبر تو اگر می توانی مردم را هدایت کنی؛ به جهت رحمتی است که ما در اخلاق تو نهادینه کرده ایم"

وی در پایان اضافه کرد:پروردگار عالم خطاب به رسول خود فرموده است " من تندگویی و تندخویی را از وجود تو برداشتم"و قطعا این موضوع اهمیت خوش خلقی را بخوبی نشان می دهد.

گفتنی است در انتهای این مراسم ، مولودی توسط مداح اهل بیت در مدح پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) خوانده شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 761344

وب گردی

وب گردی