جشن عید مبعث با حضور پیشکسوت تئاتر و سینما در واحد دولت آباد دانشگاه آزاد اسلامی

جشن عید مبعث با حضورهنرمند محبوب و پیشکسوت تئاتر و سینما استاد حسن اکلیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، مبعث عید نشستن محمد مصطفی (ص)بر بال های جبرئیل امین به عرش ازلی، سرزمینی که فرشتگان مقرب درگاه الهی راهی به سوی آن دیار ندارند و آغاز راه پر فراز و نشیب نبوت و پوشیدن ردای سبز رسالت بر قامت استوار پیامبر نور و رحمت ، مهر و عطوفت محمد بن عبدالله (ص) است.

حجت الاسلام شاه سنایی ضمن تبریک این عید بزرگ به دانشجویان، استادان وکارکنان دانشگاه گفت: پیامبر رحمت، سرچشمه مکارم اخلاق هستند و ایشان می فرماید"براستى که من براى به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام".

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت آباد با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره مصداق های مکارم اخلاق افزود: یقین، قناعت، صبر، شکر، خویشتن دارى، خلق نیکو، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروّت ده مصداق از ویژگی های این کردار نیک است که باید برای ما در اولویت قرار گیرد.

وی به تلاش دانشجویان خیر برای افتتاح یک خیریه دانشجویی در دانشگاه اشاره نمود و تصریح کرد: سخاوت از جمله ویژگی های بارز مکارم اخلاق است که امید واریم دانشجویان با کمک و مساعدت استادان وکارکنان بتوانند خیریه دانشجویی را با هدف کمک به دانشجویانی که برای پرداخت شهریه با مشکل روبرو هستند راه اندازی نمایند.

حسن اکلیلی نیز ضمن تبریک عید بزرگ مبعث از راه اندازی خیریه دانشجویی حمایت کرد وگفت: در سال 95 بیش از 1000 زندانی با کمک خیرین به آغوش کرم خانواده خود برگشتند.

هنرمند محبوب و پیشکسوت تئاتر و سینما از دانشجویان دعوت نمود با شرکت در خیریه ها با مبالغی هر چند اندک خود را جزء گروه خیرین اضافه کنند.

اجرای آواز و تواشیح توسط گروه مهاد و موسیقی سنتی در مدح حضرت نبی اکرم را می توان از جمله برنامه های این جشن نام برد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 761347

وب گردی

وب گردی