معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدارس سما استان خراسان رضوی در مشهد

آیین اختتامیه مسابقات قرآنی طرح قدس دانش‌آموزان مدارس سما استان خراسان رضوی در مشهد برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی در جمع دانش‌آموزان قرآنی مدارس سما استان خراسان رضوی با تبریک عید مبعث، گفت: «امیدوارم با اعمالی که انجام می دهیم رضایت مندی پیامبر گرامی اسلام (ص) را حاصل کنیم.»

دکتر محمدرضا ناصری با بیان اینکه موفقیت غرور می‌آفریند و غرور منجر به شکست می‌شود، خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: «این نکته را حتما مدنظر داشته باشید چون شما در ابتدای مسیر هستید و با اعتماد به نفس و پشتکاری که خواهید داشت به مراتب بالاتری دست پیدا می‌کنید.»

وی بر استفاده از فرصت‌ها در مدارس سما تاکید کرد و افزود: «این اردوها در سایر مدارس غیر انتفاعی با چنین کم و کیف برگزار نمی‌شود و شما باید از فرصت در کنار هم بودن درس بگیرید. خودتان را محک بزنید و سعی کنید مهارتهای زندگی را یاد بگیرید.»

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد به دانش آموزان قرآنی توصیه کرد که با تدبر در آیات قرآن سعی کنند به مفاهیم آن دست پیدا کنید.

بیش از 80 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر قرآنی مدارس سما دوره اول و دوم متوسطه از 8 شهر خراسان رضوی در دو بخش کتبی و شفاهی و در سه رشته تدبر در آیات (مفاهیم)، حفظ و ترتیل در این دوره از مسابقات که دوشنبه 4 اردیبهشت به میزبانی مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد برگزار شد با همدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی سما 3 برگزار شد، با اهدای لوح و هدیه از برگزیدگان قدردانی شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله پهنه راه پیدا کردند.

نتایج مسابقات به این شرح است: در دوره اول متوسطه دختران در رشته حفظ ، ملیکا مومنی از مشهد توانست رتبه اول استان را کسب کند و زهرا حسین پور از واحد تربت حیدریه حائز رتبه دوم شد. همچنین در دوره اول متوسطه پسران در این رشته ، تنها مهدی مهدویان از مدارس سما مشهد توانست امتیاز لازم را کسب و رتبه اول را به خود اختصاص دهد و در رشته ترتیل پسران نیز ، مهدی صدیقی از مشهد رتبه اول ، رضا شاکرنژاد از قوچان دوم و علی شریعتی نیشابوری از واحد نیشابور توانست رتبه سوم را به دست آورد.

در رشته تدبر در آیات که به صورت کتبی و مشترک بین دختران و پسران برگزار شد ، در دوره اول متوسطه ، امیرحسین اخروی از نیشابور و فاطمه عباسی از کاشمر به طور مشترک رتبه اول استان را کسب کردند، نعیمه کامل زاده از سبزوار و نسترن قربانی از تربت جام مشترکا دوم و زینب سیدآبادی از مدارس سما نیشابور رتبه سوم را کسب کرد.

در دوره دوم متوسطه در این رشته ، علی رحیم نژاد از مشهد رتبه اول ، نازنین سادات محیطی از نیشابور دوم و ساناز بختیاری از مشهد رتبه سوم را به دست آورد.

کد خبر: 761454

وب گردی

وب گردی