"سیمای  هدایت در هند" چاپ می‌شود

کتاب «سیمای هدایت در هند» نوشته ندیم اختر طی روزهای آینده توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات چشمه، کتاب «سیمای هدایت در هند» نوشته ندیم اختر پژوهشگر هندی ادبیات فارسی به‌زودی توسط نشر چشمه منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

اختر در این کتاب، به تعقیب روزگار، ماجراها و تاثیرپذیری‌های صادق هدایت در مدت اقامت‌اش در کشورِ هند پرداخته است. او که دارای دکترای زبان فارسی است سال‌ها زمان و تلاش‌اش را برای روشن‌کردن قصه‌ هدایت در هند گذاشته و به نتایج و کشف‌های جالبی هم دست پیدا کرده است. کتاب «سیمای هدایت در هند» نتیجه‌ این تلاش است.

صادق هدایت در سال ۱۳۱۵ برای اولین بار به هندوستان سفر کرد. سفری که علاوه بر آشناترکردن او با فرهنگ هند این فرصت را به او داد تا رمانِ مهم‌اش «بوفِ کور» را هم در آن سرزمین منتشر کند. درباره‌ روزگار و رفتار هدایت در هند تقریبا اطلاعات خاصی در دست نبود. در حالی‌که این نقطه‌ تاریک در زندگی هدایت و نوع زندگی‌ای که در آن سرزمین داشته، مورد توجه بود. اختر با توجه به همین امر شروع به جمع‌آوری مدارک و ردپاهای هدایت در هند کرده و در این جست‌وجو جنبه‌هایی از زندگی هدایت را کشف کرد که برای اولین بار ابراز و گفته می‌شود.

تعقیب هدایت در هند توسط اختر با با سفر به بمبئی آغاز می‌شود. کتاب «سیمای هدایت در هند» با عنوان فرعی بوفِ کور و میعاد هدایت در هند، طی روزهای آینده توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

دریافت کننده: بخشی پور/

502

کد خبر: 761468

وب گردی

وب گردی