تهران-ایسکانیوز: مجموعه داستان "ترس و لرز" نوشته غلامحسین ساعدی از طرف نشر نگاه به چاپ رسیده و وارد بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز؛ این مجموعه دارای 6 داستان بدون عنوان است که همه آن‌ها در روستایی از سواحل جنوبی ایران روایت می‌شوند و مجموعه داستانی به هم پیوسته را تشکیل داده‌اند.

ترس و لرز

نخستین داستان "ترس و لرز" اینگونه آغاز می شود که یکی از اهالی روستا متوجه می شود؛ غریبه‌ای وارد یکی از اتاق های خانه‌اش شده است و گمان می‌کند آن غریبه موجودی پلید و شیطانی است، او سعی می کند با کمک گرفتن از اهالی روستا، شر این موجود از زندگی خودش دور کند و رها شود. در داستان دوم مرد غریبه و شیادی وارد روستا می‌شود. او با فریب دادن چند نفر، یکی از زنان روستا را عقد می کند و بعد از دو روز پنهان می شود.

در داستان‌ سوم یکی از زنان روستا که فرزندش مرده به دنیا می آید، دچار بیماری می‌شود و  او را برای بهبود با قایق به روستایی دیگر که در آنجا حکیم وجود دارد می برند. داستان چهارم، مربوط به دو نفر از اهالی می‌شود که کودکی  را در ساحل می بینند و با خود به روستا می آورند. این بچه  که عجیب و غریب به نظر می رسد، باعث ترس مردم می‌شود و همه سعی می‌کنند به نوعی از دست او خلاص شوند.

داستان پنجم با خرید یک لنج توسط افراد روستا آغاز می شود که هدف آنها از خرید آن لنج این بود که برایشان کار کند اما لنج در نخستین سفرش که برخی  اهالی روستا هم  سوار آن شده‌اند، وارد محیطی ناشناخته و وهمناک می‌شود. داستان پایانی با ورود یک کشتی غریبه شروع می شود تا پایان داستان اتفاقات بین اهالی روستا و تاثیرات ورود غریبه ها ادامه دارد.

 

شاملو ساعدی

تصویر متعلق به احمد شاملو و غلامحسین ساعدی است و در منزل شاملو ثبت شده است.

 

در ابتدای کتاب آنچه دید مخاطب را به خود جلب می کند اهدا شدن این اثر به احمد شاملو است. غلامحسین ساعدی مجموعه داستان ترس و لرز به شاملو هدیه می کند و احمد شاملو نیز دو شعر از مجموعه "شبانه" و شعر "محاق" را از مجموعه "ابراهیم در آتش" به ساعدی هدیه کرده بودو سابقه دوستی این دو نفر به دوران جوانی شان باز می گردد.

کتاب"ترس و لرز" از سوی نشر نگاه با تعداد نسخگان سه هزار عدد و قیمت 9 هزار و 500 تومان به بازار نشر معرفی شده است.

 
کد خبر: 76148

وب گردی

وب گردی