گرامیداشت   صادق آئینه‌وند در پزوهشکده تاریخ اسلام

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت دکتر صادق آئینه‌وند - چهره ماندگار تاریخ اسلام و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی- در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده تاریخ اسلام، این مراسم توسط بنیاد آئینه‌وند و با همکاری این پژوهشکده ، روز پنجشنبه (چهاردهم اردیبهشت‌ماه جاری) با سخنرانی ناصر تکمیل همایون و محسن آرمین با موضوع «عصری‌سازی فهم دین»، در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

صادق آئینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او در حدود ۱۰۰ مقاله و ۳۳ ترجمه و تألیف به یادگار مانده است.آئینه‌وند در ۱۶ دی ۱۳۹۲، چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده بود.
او همچنین به‌عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود. صادق آئینه‌وند، چهره ماندگار تاریخ و استاد دانشگاه در رشته تاریخ اسلام که ریاست پژوهشگاه علوم انسانی را به‌عهده داشت، در اردیبهشت ۹۴ پس از یک دوره کوتاه بیماری، درگذشت.

این مراسم در محل پژوهشکده تاریخ اسلام واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید عباسپور، میدان توانیر، کوچه برادران، کوچه شهروز شرقی، پلاک ۹ برگزار می شود.

دریافت کننده: بخشی پور/

502

کد خبر: 761516

وب گردی

وب گردی