مذاکرات وزیر دفاع ایران و همتایان صربستانی و ونزوئلایی در مسکو برگزار شد

سردار دهقان که برای شرکت در این نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با زوان جورجوویچ همتای صربستانی که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی مذاکره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وزیران دفاع ایران و صربستان همچنین در این دیدار با بررسی راههای گسترش همکاری های دفاعی-نظامی میان دو کشور بر ضرورت توسعه و تعمیق آن تاکید کردند.

سردار دهقان و ژنرال ولادیمیر پدرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز در مذاکرات خود ضمن بررسی و مرور توافق های گذشته، راهکارهای توسعه همکاری های دفاعی بین دو کشور را بررسی کردند.
سردار دهقان پیش از این نیز با آرون جیتلی وزیران دفاع ایران و هند دیدار کرد و دو طرف بر لزوم مبارزه قاطع با تروریسم و همچنین گسترش همکاری هابی دو کشور در حوزه مرتبط تاکید کردند.
در نشست بین المللی امنیت مسکو که قرار است امروز (چهارشنبه) وزیر دفاع ایران در آن سخنرانی کند، حدود 700 شرکت کننده از جمله اعضای هیات های نمایندگی از حدود 80 کشور، 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع، رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی شرکت دارند.
جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی مسکو است.
سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در این نشست، با سرگئی شویگو همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می کند و همچنین در نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی ها برای مبارزه با تروریسم بررسی می شود.

302/302

کد خبر: 761706

وب گردی

وب گردی