کوهیان: حاتمی در زمان حضورش در پتروشیمی حرف‌های دیگری می‌زد

دو مربی بسکتبال کشورمان در گفت‌وگویی در مورد شرایط برگزاری لیگ صحبت‌هایی را مطرح کردند و نظرات متفاوتی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد و شهرداری تبریز در مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر بسکتبال فردا برگزار می‌شود و به همین منظور مهران حاتمی و فرزاد کوهیان سرمربی دو تیم به صورت همزمان روی خط رادیو ورزش آمدند و در مورد نحوه برگزاری لیگ صحبت‌هایی را انجام دادند.

مهران حاتمی در مورد اینکه نسبت به طولانی شدن لیگ گلایه کرده بود، عنوان کرد: اشکالی ندارد که لیگ طولانی باشد، اما همه می‌دانیم که باشگاه‌ها مشکلات اقتصادی دارند. فکر می‌کنم صلاح نیست که بازیکنان خارجی در طول ایام نوروز بدون اینکه فعالیت داشته باشند، پولی بگیرند. لیگ باید روندش عوض شود و مثل تمام لیگ‌های دیگر اسفندماه کارمان را تمام کنیم و اجازه دهیم که بازیکنان ملی و غیر ملی فرصت کافی برای استراحت و ریکاوری داشته باشند. این کار اثربخشی بیشتری دارد تا اینکه بازیکنان یک سره از باشگاه به تیم ملی بروند و فرصتی برای بازپروری نداشته باشند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز ادامه داد: من با برگزاری نوعی از لیگ موافق هستم که با شرایط اقتصادی باشگاه‌ها هماهنگ باشد. خیلی از باشگاه‌ها شاید دوست دارند که وارد لیگ شوند، اما طولانی بودن آن و هزینه زیاد باعث می‌شود که صرف‌نظر کنند. ما باید به شرایط اقتصادی باشگاه‌ها نگاه کنیم و بعد از آن برنامه لیگ را بچینیم. یک کار کارشناسی می‌خواهد که همه مربیان بنشینند و صحبت کنند، نه اینکه وضعیت برخی مربیان مشخص نباشد و برخی دیگر هم برایشان اهمیتی نداشته باشد که به جلسه بیایند.

وی ادامه داد: برخی تیم‌ها شرایط شان مشخص و وضع مالی شان خوب است و اگر 12 ماه سال هم مسابقه داشته باشند، برایشان مهم نیست. بعضی دیگر هم اگر این 12 ماه به 7 ماه کاهش پیدا کند، شاید مشکلی برای حضور نداشته باشند.

*کوهیان: حاتمی وقتی در پتروشیمی بود، طور دیگری صحبت و تصمیم‌گیری می‌کرد!

فرزاد کوهیان هم در مورد شرایط لیگ گفت: از وقفه‌هایی که در لیگ افتاد، گلایه دارم، چون یک برنامه ثابت برای برگزاری لیگ نداریم و هر سال نحوه برگزاری تغییر می‌کند. در سالی که که لیگ سه دور برگزار شد، خود حاتمی در جلسه لیگ حضور داشت.

وی ادامه داد: اینکه چرا امسال لیگ این شکلی شد، این بود که مسابقات غرب آسیا رد رده ملی و باشگاهی برگزار شد و اخلال ایجاد کرد. اتفاقا کسانی که در جلسه ابتدایی لیگ این فصل حضور داشتند، هم عاقلانه تصمیم گرفتند و هم عاقبت اندیشی کردند، اما یک سری برنامه ها از سوی آسیا می‌آید که قابل کنترل نیست و اختلال ایجاد می‌کند و ربطی به تصمیم گیری‌ها ندارد.

سرمربی دانشگاه آزاد در مورد صحبت‌های حاتمی که گفت تصمیم گیری باید براساس شرایط اقتصادی باشگاه‌ها باشد، تاکید کرد: زمانی که حاتمی خودش در پتروشیمی حضور داشت و تیمش پولدار بود، صحبت‌های دیگری انجام می‌داد و تصمیمات دیگری می‌گرفتند و حالا که تیم شان پولدار نیست این صحبت‌ها را می‌کنند. آقای حاتمی! بحث این چیزها نیست، بحث این است باید یک برنامه داشته باشیم و آن را اجرا کنیم و دیگر به خاطر ساز و کار باشگاه‌ها تغییر ندهیم.

کوهیان ادامه داد: مسائل مادی باشگاه‌ها را هم نمی‌توانیم خیلی در نطر بگیریم، چون کیفیت بسکتبال ما بالا نخواهد رفت و مشکلات حل نمی‌شود. باشگاه‌ها باید خودشان را با برنامه بسکتبال وفق دهند، چون در غیر اینصورت دائما در حال تغییر بوده و ثبات نخواهیم داشت.

خبرنگار : محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 761719

وب گردی

وب گردی