رئیس سازمان بورس عنوان کرد: نقش بورس در تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی مردمی شدن اقتصاد است که در بازار سرمایه محقق می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شاپور محمدی با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه سال 84 و نیز قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی در سال 88 گفت: بدون شک همکاری مجلس با ارکان بورس در دستیابی به این اهداف موثر بوده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: از این رو امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس لایحه الحاق بازار سرمایه نیز هر چه سریعتر آماده و تقدیم دولت شود تا بر اساس آن قوانین تکمیلی را برای بازار سهام در کشور داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به این که ظرفیتهای قانونی بسیار خوبی برای ارتقا و رشد بازار سرمایه وجود دارد اضافه کرد: در یک دهه گذشته بازار سهام رشد بسیار خوب و مناسبی را تجربه کرده است و بر این اساس امیدواریم این رشد بتواند با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب به عموم مردم گسترش یابد.

محمدی با بیان این که یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی که مردمی شدن اقتصاد است، در بازار سرمایه محقق می‌شود گفت: از این رو امیدواریم بازار سرمایه امسال بتواند برای تامین مالی بخش تولیدی کشور در راستای نامگذاری شعار امسال با عنوان تولید و اشتغال موثر باشد و بورس بتواند در چارچوب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی در مقایسه با دولتی در تامین مالی کمک کند و اولویت ما نیز در سازمان بورس تقویت بخش خصوصی است.

رئیس سازمان بورس با بیان این که کارایی بخش خصوصی به مراتب بیشتر از دولت است اذعان داشت: به همین دلیل بورس باید بتواند بستر مناسب برای شرکت هایی که به دنبال تولید و اشتغال هستند را فراهم کند و تامین مالی بنگاه ها از این طریق تسهیل شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 761722

وب گردی

وب گردی