معرفی ماشین تعویض و لوله گذاری بدون ترانشه  مدل HS-8B

قائم مقام شرکت لیان حفار صنعت گفت: قنات اولین حفاری بدون ترانشه در دنیا است که توسط ایرانیان انجام شد اما متاسفانه نتوانستیم آن را توسعه دهیم و تنها در نصب لوله فاضلاب نقب زنی از آن استفاده کرده ایم.

مهدی امیر برخوردار بدون ترانشه درگفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: قنات اولین سازه زیرزمینی است می توان گفت حفاری بدون ترانشه در آن اجرا شده و ایرانیان از چند هزار سال پیش اولین حفاری های بدون ترانشه در دنیا را پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: قنات اولین حفاری بدون ترانشه در دنیا است که توسط ایرانیان انجام شد اما متاسفانه نتوانستیم آن را توسعه دهیم و تنها در نصب لوله فاضلاب نقب زنی از آن استفاده کرده ایم.

قائم مقام شرکت لیان حفار صنعت افزود: حفاری بدون تراشه در واقع ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت است چراکه تکنولوژی جدید ابتدا در صنعت و سپس در دانشگاه بکارگرفته می شود.

امیربرخوردار اضافه کرد: همواره در نظر داریم که به سمت تکنولوژی پیش برویم. امروزه نمی توانیم برای اجرای پروژه ای زمان زیادی را صرف کنیم و در نهایت نیز محصولی بی کیفیت ارائه دهیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حفاری بدون ترانشه در بیشتر صنایع مانند نفت، گاز، مخابرات ، آب و فاضلاب و غیره کاربرد دارد. هزینه استفاده از روش های حفاری بدون ترانشه به عمق دفن، نوع لوله بستگی دارد اما در دنیا ثابت شده که هزینه های مستقیم حفاری بدون ترانشه بسیار کمتر از هزینه حفاری از نوع روباز است.

در حالت کلی هزینه های اجتماعی مانند ترافیک، خرابی آسفالت با هزینه حفاری بدون ترانشه قابل مقایسه نیست. هزینه های مستقیم و غیر مستقیم حفاری روباز تقریبا 7تا 10 برابر هزینه های اجرایی پروژه حفاری بدون ترانشه است.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 761728

وب گردی

وب گردی