معاون وزیر صنعت خبر داد:  ارائه و اجرای طرح های جدید برای آشتی صنعت و دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارایه چندین طرح جدید در راستای تقویت پیوند میان بخش صنعت و مراکز علمی دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ برات قبادیان با بیان این که در حال حاضر بخش آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت سه طرح اجرایی در دستور کار خود قرار داده است، اجرای طرح کارآموزی دانشجویان در صنایع را یکی از این طرح ها عنوان کرد.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه دو وزارت خانه صنعت و علوم در این طرح دانشجویان دوره زمانی کارآموزی را در صنعت طی می کنند و سپس جذب واحدهای صنعتی می شوند.
قبادیان هدفمند شدن و جهت گیری تحقیقات دانشگاهی را یکی دیگر از توافقات وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و افزود: بر این اساس، بخش اعظم پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری تقاضا محور و به سمت رفع مشکلات بخش صنعت سوق پیدا خواهد کرد.
قبادیان همچنین با یادآوری آن که تا چندی پیش استادان کشورمان برای بهره مندی از فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام می شدند و این بیشتر در راستای رفع نیازهای صنعت کشور بود، یکی دیگر از مواد تفاهمنامه دو وزارتخانه مزبور را ساماندهی این ماموریت ها در داخل کشور ذکر کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در طرحی دیگر، دوره پسادکتری یا فوق دکتری وارد حوزه صنعت می شود که نتیجه آن ورود علم و فناوری به بخش های مختلف صنعت خواهد بود.
قبادیان با بیان این که هم اکنون با تفاهم نامه های منعقد شده، اساتید دانشگاه ها فرصت مطالعاتی خود را نه در آن سوی مرزها که در درون کشور می گذرانند، افزود: در این طرح برای بخشی از دانشجویان دوره دکترا ظرفیت مطالعاتی ایجاد و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است..
وی گفت: طبق این طرح، دانشجویان دکترا پس از دریافت مدرک خود که به طور عمده نظری است، برای این که طعم کاربردی کردن علم را بچشند، می توانند به صنعت مراجعه و ضمن آشنایی با مشکلات و معضلات این بخش، پروژه مطالعاتی خود را به سرانجام برسانند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: همچنین به واسطه یک طرح دیگر درصددیم با ایجاد سامانه ای هوشمند، متقاضیان اشتغال و همچنین نیازمندی های فنی صنایع را به یکدیگر لینک کنیم.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 761740

وب گردی

وب گردی