رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان: استان سمنان با شرکت استرالیایی قرار داد عملیات معدنی امضا کرد

سمنان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این سازمان، با یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه معدن، قرار داد سرمایه گذاری اجرای عملیات استخراج، کشف و ... امضا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهروز اسودی صبح چهارشنبه در حاشیه نشست سرمایه گذاری خارجی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ام آر سی استرالیا درباره معادن استان خبر داد و ابراز داشت: این تفاهم نامه همکاری به منظور اجرای عملیات اکتشاف، استخراج و کانه آرایی مواد فلزی و املاح تبخیری فی مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت مذکور منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به وجود ذخایر معدنی استان سمنان، اغلب اکتشافات انجام شده تاکنون به‌ صورت سطحی بوده و میانگین عمق حفاری بسیار کم و ناچیز است که باید به سمت اکتشافات عمقی و زیر عمقی برویم و این انگیزه اصلی همکاری با شرکت استرالیایی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بخش معادن استان فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که ما از آن حمایت کامل می‌کنیم ضمن اینکه در بخش اکتشاف نیز برای حضور شرکت‌های خارجی منعی وجود نداشته و می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند همچنین باید گفت این استان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و ذغال سنگ به ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد لذا این امر جذابیت خوبی برای سرمایه گذاران داشته است.

اسودی ابراز داشت: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید ذغال سنگ و کرومیت را در اختیار دارد همچنین این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و ... برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب، صنایع معدنی مهمی نظیر کربنات سدیم، فروسیلیس، سولفات سدیم، سیمان، نمک تصفیه و صنعتی، گچ، کاشی و سرامیک و... در استان سمنان متمرکز شده است و با عنایت به وجود بازار داخلی و صادرات و همچنین وجود ذخایر معدنی به عنوان منبع اصلی تامین مواد اولیه و همچنین استفاده از روش های نوین فرآوری به خصوص در صنایعی مانند گچ و نمک، امکان گسترش صنایع معدنی در سطح استان سمنان وجود دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 761747

وب گردی

وب گردی