مدیرعامل همراه اول: همراه اول نقصی در عدم ارائه سرویس تلفنی تلگرام ندارد/ افزایش 300 درصدی سرمایه همراه اول در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل همراه اول از افزایش 300 درصدی سرمایه این کشور در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: همراه اول در عدم ارائه سرویس تماس تلگرامی هیچ نقشی نداشت.

به گزارش ایسکانیوز؛ صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت همراه اول با حضور 94.86 درصد از سهامداران تشکیل شد و در این مجمع حمید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) عملکرد این شرکت را در سال گذشته و در طول برنامه پنج‌ساله تشریح کرد.

صدوقی گفت: در برنامه پنج‌ساله این شرکت سه دستاورد بسیار مهم در توسعه فاز هفت، حوزه مالی و حوزه دیتا داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پنج‌ساله این شرکت این بود که بتوانیم جزو شرکت‌های محبوب ایران شویم که خوشبختانه در سال 95 این مهم محقق شد.

وی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت همراه اول گفت: سرمایه‌گذاری در این شرکت به 10 هزار و 300 میلیون تومان رسید و توانستیم در فضای رقابتی میزان سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به ارائه محصولات جدید اظهار داشت: طی برنامه پنج‌ساله درسال 91 موفق به ارائه 15 محصول جدید، در سال 92 ارائه 19 طرح جدید، در سال 93 ارائه 30 طرح جدید، در سال 94 ارائه 24 طرح جدید و در سال 95 موفق به ارائه 27 محصول جدید شدیم.

وی همچنین درباره جذب مشترکین جدید در بازار اشباع شده گفت: در حالی که این بازار اشباع شده است توانستیم در چند سال گذشته قریب به 35 میلیون مشترک جدید جذب کنیم که در سال 95، 12.3 میلیون سیم کارت از سوی مشترکین خریداری شد و 9.3 میلیون سیم‌کارت از این تعداد ریجستری شد.

صدوقی تاکید کرد: در حالی که در سال گذشته میزان جذب مشترکات جدید به 12.3 میلیون سیم کارت رسید این عدد در قبل از شروع برنامه پنج‌ساله به طور میانگین 7 میلیون سیم‌کارت بود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه دیتا از مرز 22.8 میلیون مشترک دیتا عبور کردیم.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به دستاوردهای بسیار مهم در افزایش سهم بازار اظهار داشت: همراه اول توانست در شش ماه سال 95 یعنی از خرداد تا آذرماه 2درصد از سهم خود در بازار را افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات این شرکت به مشترکین گفت: 20 میلیون و 400 هزار خدمات غیرحضوری به مشترکین ارائه شده است و به صورت متوسط در ماه 4.5 میلیون بار پاسخگویی داشتیم. در برنامه پنج‌ساله توانستیم سرویس چت همراه اول را راه‌اندازی کنیم و از این طریق پاسخگوی آنلاین به همراهان اول باشیم که میزان رضایت 64 درصدی به هممراه داریم.

مدیرعامل همراه اول ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 95 میلیون بار پاسخگو بوده‌ایم.

صدوقی با تاکید بر ارائه صورت‌های مالی این شرکت در بورس و کودال گفت: سیاست ما ارائه اطلاعات مالی شفاف، روشن به سهامداران است که هم‌اکنون سهامداران می‌توانند در بورس و کودال آمار و ارقام صورت‌های مالی این شرکت را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته میزان سوددهی این شرکت جالب نبوده است گفت: سیاست ما حمایت از استارتاپ‌ها و ایجاد صندوق‌های پرریسک بوده که به همین دلیل در سه سال گذشته سوددهی قابل توجهی نداشتیم.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه امسال فاز 7 طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در حوزه زیرساخت‌های دیتا به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: به زودی نسبت به افزایش سرمایه این شرکت اقدام خواهیم کرد.

صدوقی گفت: با توجه به لزوم اصلاح ساختار مالی افزایش سرمایه حداکثری معادل 800 میلیارد تومان از سوی هیات‌مدیره این شرکت مورد تایید قرار گرفته که این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران از 400 میلیارد به 1200 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی از گشایش خط اعتباری 100 میلیون یورویی با نرخ 6 درصد از سوی یکی از بانک‌های داخلی خبر داد و گفت: در طول 5 سال گذشته رتبه همراه اول از 133 در بورس به جایگاه سیزدهم ارتقاء پیدا کرد و سال 95، صد در صد EPS محقق شد و در پنج‌ ساله گذشته 115 درصد در حوزه درآمد دیتا افزایش درآمد داشتیم.

وی همچنین با اشاره به بسته بودن تماس تلگرام اظهار داشت: همراه اول نقصی در عدم ارائه این سرویس نداشت البته در سایر کشورها مثل امارات و چین هم برخی از سرویس‌های تلگرام، واتس‌آپ و... مسدود است.

در مجمع امروز سازمان حسابرسی به عنوان بازرس و بازرس قانون کشور برای نظارت بر عملکرد هیات مدیره در سال 96 انتخاب شد و همچنین سهامداران به تعیین 700 هزار تومان حق حضور اعضای هیات مدیره به ازای تشکیل هر جلسه و پاداش 700 میلیون تومانی بابت مالی سال گذشته به تصویب رساندند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 761772

وب گردی

وب گردی