رشد جرائم ناشی از انگیزه‌های سیاسی در آلمان

براساس آمار ارائه شده از سوی دولت آلمان جرائم ناشی از انگیزه‌های سیاسی در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، میزان جرائم ناشی از انگیزه‌های سیاسی در آلمان در ماه‌های اخیر میان دو جناح راست و چپ درباره موضوعاتی مانند بحران پناهجویان، حملات تروریستی و انتخابات پیش رو بسیار زیاد بوده است.

در همین راستا توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد: ۴۱ هزار و پانصد جرائم سیاسی اتفاق افتاده است که ۴۳۰۰ مورد از آنها جرایم خشونت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: ما از تمام ابزار قانونی خود علیه کسانی که سیستم قانونی کشور ما را رد می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.

او افزود: با توجه به تحولات پیش رو به نظر نمی‌رسد که جرائم ناشی از انگیزه‌های سیاسی کاهش یابد. آژانس‌های امنیتی خود را برای اتفاقات پیش رو از جمله نشست جی ۲۰ و کمپین‌های انتخاباتی آماده می‌کنند و هرگونه اقدام لازم را انجام خواهند داد.

بیشتر جرائم ناشی از انگیزه‌های سیاسی در سال ۲۰۱۶ توسط جناح راست در مقایسه با جناح چپ انجام داده است. در همین راستا خشونت‌های انجام شده توسط جناح راست ۱۴ درصد بیشتر بوده است.

چند روز قبل در جریان درگیری ماموران پلیس آلمان در شهر کلن با ده‌ها هزار تظاهرکننده معترض به برگزاری کنگره حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) در این شهر، دست کم دو مامور پلیس زخمی شدند.

بیش از ۴۰۰۰ نیروی پلیس به منظور نظم دهی تظاهرات مخالفان حزب آلترناتیو برای آلمان در شهر کلن مستقر شدند. بر اساس برآوردها نزدیک به ۵۰۰۰۰ تن در این تظاهرات شرکت کردند و برای اعلام مخالفت خود با این حزب در اطراف محل نشست آنها گرد آمده‌ و در مواردی با پلیس درگیر شدند.

یکی از ماموران پلیس هنگام تلاش برای ممانعت از حمله به یکی از اعضای حزب AfD زخمی شد.

نقض قوانین مهاجرت با ورود غیرقانونی به داخل آلمان و همچنین نقض روادید توسط شهروندان خارجی ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 761780

وب گردی

وب گردی