تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در ایران در حوزه علوم پزشکی

دکتر هاشمی با اشاره به تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در ایران در حوزه علوم پزشکی، گفت: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، فرصت های بسیار خوبی برای حضور شرکت های تولیدی ایران در منطقه وجود دارد.

یه گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی پس از ملاقات با وزیر بهداشت عراق و در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر بهداشت عراق با تاکید بر همکاری های بیشتر در منطقه و میان دو کشور ایران و عراق در حوزه بهداشت، گفت: در حوزه درمان نیز تجارب و امکانات زیادی وجود دارد و امیدواریم همکاری های بین المللی و منطقه ای در حوزه سلامت گسترش بیشتری داشته یابد.

وزیر بهداشت از وجود فرصتهای مناسب در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن برای حضور شرکت های تولیدی ایران خبر داد و گفت: بازار خوبی برای شرکت های تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و کافی است که این شرکت ها همت کنند و وارد این عرصه شوند .

دکتر هاشمی در عین حال گفت: همتایان عراقی نیز می توانند از فرصتهای بوجود آمده جهت استفاده از فناوری ها ایران استفاده کنند و وابستگی خود را به کشورهای دیگر در این حوزه به حداقل برسانند.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به حضور مداوم ایران در کنار عراق در مقابله با داعش، گفت: عمده فعالیت ها و کمک های ما مربوط به تامین پزشک، پرستار، دارو و واکسن بوده و امیدواریم این مساعدت ها ادامه داشته باشد.

دکتر هاشمی در پایان افزود: اگر چه پیروزی در عراق نزدیک است؛ امیدواریم شر دشمنان در عراق به خودشان بازگردد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 761790

وب گردی

وب گردی