مراسم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه

سرپرست واحد سوادکوه اهم فعالیت های اخیر را فعال سازی سیستم اتوماسیون اداری؛ راه اندازی خانه مسافر دانشگاه، صرفه جویی در هزینه ها، کاشت بیش از 600 اصله نهال در محوطه دانشگاه، اخذ مجوز برای فروش و اجاره املاک دانشگاه و برگزاری دوره های آموزشی در راستای توسعه فرهنگ گردشگری و افزایش درآمدهای غیرشهریه ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه مراسمی با حضور توحیدی فرماندار شهرستان، دکتر داریوش خادمی شورمستی سرپرست واحد، مسئولین و روسای ادارات، اعضای هیات علمی و کارکنان در سالن کنفرانس واحد سوادکوه برگزار شد.

دکتر خادمی با خیرمقدم به مدعوین و تبریک عید سعید مبعث، با گرامیداشت شانزدهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه از زحمات همه دلسوزان، اساتید، کارکنان و روسای سابق این دانشگاه و مسئولین شهرستانی که در طی این سال ها در جهت توسعه و ارتقای این مرکز علمی تلاش نمودند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه واحد سوادکوه در سال 1380 با جذب 300 دانشجو در 4 رشته تحصیلی آغاز به کار کرد گفت: این واحد دانشگاهی در حال حاضر با بیش از 1300 دانشجو در 46 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در حال فعالیت است.

سرپرست واحد سوادکوه با ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی و عمرانی، مهمترین اقدامات صورت گرفته را کسب رتبه های برتر در جشنوارهای فرهنگی و هنری؛ نمایشگاه های قرآنی و نماز، مسابقات ورزشی، برگزاری یادواره شهدای دانشجویی و شهدای مدافع حرم، اعزام دانشجویان به مسابقات ورزشی، اردوی راهیان نور و جهادی، برگزاری مراسم در مناسبت های ملی و مذهبی و فعال نمودن کانون های دانشجویی عنوان کرد و افزود: سیاست کلی واحد مدیریت هزینه ها و صرفه جویی در تمام حوزه ها است که تجمیع ساختمان دانشجویی و فرهنگی و بخش اداری حوزه پژوهش در ساختمان آموزشی در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه فعلی هیات رئیسه دانشگاه پرداخت کامل حقوق و مزایای معوق اساتید و کارکنان است، از همکاران پرتلاش واحد در جذب حداکثری دانشجو که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشت تقدیر کرد.

دکتر خادمی اهم برنامه های آتی واحد را توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاه ها، توسعه و تجهیز امکانات اقامتی برای توسعه فرهنگ گردشگری، ایجاد مراکز رشد و افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانست.

فرماندار شهرستان سوادکوه نیز در سخنانی با تبریک ایام رجبیه و عید مبعث از زحمات دکتر خادمی رئیس این واحد است که همگان ملزم به رعایت آن در سطح شهرستان هستند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه را یک ظرفیت بسیار عالی دانست که می تواند به عنوان بهترین مشاور علمی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای شهرستان باشد.

توحیدی با بیان مشکلات و بحران های شهرستان، نقش مردم به خصوص دانشگاهیان را در جهت حل آن موثر و ضروری دانست و تصریح کرد: قطعاً دانشگاه می تواند در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت تبیین و تنویر افکار عمومی بردارد.

فرماندار سوادکوه ایجاد وحدت و انسجام بین مسئولین را از کارهای ارزنده ای عنوان کرد که توانست آن را در شهرستان عملی نماید و با ابراز رضایت از تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با فرمانداری و ادارات شهرستان، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه بعنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز علمی این شهرستان نام برد و جوانان را به ادامه تحصیل در این دانشگاه توصیه کرد تا با وحدت و همدلی این مرکز آموزشی و به تبع آن شهرستان سوادکوه توسعه یابد.

کد خبر: 761798

وب گردی

وب گردی