کربکندی: باشگاه های ایرانی بازیکن حرفه ای برای موفقیت در لیگ قهرمانان ندارند

سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: مهم ترین علت افت نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نبود بازیکنان حرفه ای در فوتبال باشگاهی کشورمان است.

رسول کربکندی در خصوص عملکرد باشگاه های ایران لیگ قهرمانان آسیا در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: علتی که باعث می شود نتایج تیم های ایرانی در ادوار لیگ قهرمانان آسیا در طول مسابقات روند نزولی پیدا کند ، آنالیز خوب حریفان کشورمان از بازی ها و به دست آوردن نقاط ضعف تیم های ایرانی و حضور بازیکنان حرفه ای در ترکیب رقیبان مان باعث استفاده از نقاط ضعف تیم های کشور مان و افت نتایج مان می شود.

وی در مورد آنالیز تیم های ایرانی از رقبایشان در لیگ قهرمانان آسیا افزود: به طور قطع تیم های کشورمان بازی حریفانشان را انالیز کرده اما ابزار لازم برای رویارویی با این تیم ها را در اختیار نداریم.

کربکندی در مورد عملکرد استقلال خوزستان خاطر نشان کرد: استقلال خوزستان با وجود مشکلات فراوان به ویژه مسایل مالی توانست نتایجی فراتر از انتظار بگیرد و شانس مناسبی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان دارد اما در صورت راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات نباید امیدوار به کسب نتایج مناسب از این تیم باشیم.

وی در مورد عملکرد پرسپولیس نیز افزود: از پرسپولیس انتظار بیشتری در لیگ قهرمانان داشتم ولی به نظر می رسد این تیم برنامه و تدابیر مناسبی برای مقابله با تیم های حرفه ای لیگ قهرمانان را نداشته البته قهرمانی این تیم در لیگ برتر نیز بی تاثیر در کاهش انگیزه بازیکنانش نبوده که صعود پرسیولیس را به اما و اگر کشانده است.

کربکندی در مورد شکست سنگین ذوب آهن اصفهان مقابل العین در ورزشگاه فولاد شهر اظهار کرد: این نتیجه غیر قابل پیش بینی بود ولی شکست تیم الاهلی عربستان مقابل بنیادکار باعث کاهش انگیزه بازیکنان ذوب شد. خوشبختانه صعود ذوب آهن به دست خودش است با یک پیروزی مقابل الاهلی عربستان بدون توجه به بازی العین و بنیاد کار صعود می کند که این موضوع یک امتیاز مثبت برای اصفهانی ها است.

وی با اشاره به نتایج استقلال در لیگ قهرمانان گفت: استقلال با برنامه نسبتا مناسب به لیگ قهرمانان آمده و با داشتن توازن بین بازیکنان اصلی و نیمکت نشین در آستانه صعود به دور بعد این مسابقات قرار گرفته است

کربکندی در مورد راهکار صعود تیم های ایران به مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزود: در سال های اخیر تیم های کشورمان نهایتا به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و برای حضور تیم های ایران در مرحله نهایی این مسابقات احتیاج به جذب بازیکنان حرفه ای و سرمایه گزاری بیشتر در باشگاههای کشور داریم. عملا امروزه تیم های ما از لحاظ سرمایه گزاری با تیم های آسیایی کشوزهای دیگر حاضر در لیگ قهرمانان قابل قیاس نیستند.

کد خبر: 761838

وب گردی

وب گردی