چاپ مقاله علمی پژوهشی دکتر علی حسین احتشامی‎

چاپ مقاله علمی پژوهشی دکتر احتشامی عضو هیات علمی گروه علوم قرآن وحدیث واحد تویسرکان با عنوان : " تحلیل صدوری متنی روایات تفسیری پیامبر(ص) در منابع فریقین" در مجله حدیث پژوهی دانشگاه ملی کاشان به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، به گفته دکتر احتشامی در این تحقیق سعی شده روایات تفسیری پیامبر(ص) در یک روش تطبیقی و از طرفی، از بین منابع تفسیری فریقین، اهمّ منابع تفسیری شیعی و اهل سنت مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه در خصوص معرفی این مقاله خود گفت: تحلیل صدوری و متنی روایات تفسیری پیامبر اکرم(ص موضوعی پویا و از جهت ضرورت، از مورد نیازترین مباحث در بین مسائل علوم قرآنی و حدیث و نیز تفسیر قرآن به شمار می‌رود.

بنا به گفته این عضو هیأت علمی در این تحقیق سعی شده اولاً روایات تفسیری پیامبر(ص) در یک روش تطبیقی و از طرفی، از بین منابع تفسیری فریقین، اهمّ منابع تفسیری شیعی و اهل سنت مورد بررسی قرار بگیرد؛ ثانیاً در بحث نحوۀ برخورد مفسران با این روایات تفسیری، مسائلی چون شناسایی روش‌های تعامل آن‌ها براساس معیارهای موجود، و نیز توجه به نقاط اشتراک و افتراق آن‌ها، و از همه مهم‌تر تحلیل صدوری و متنی این روایات، مورد کاوش قرار گرفته است؛ ثالثاً توجه به اعتبار و جایگاه روایات تفسیری منقول از پیامبر(ص) از دیدگاه مفسران فریقین، مسئلۀ دیگری است که در این مقاله به آن اشاره شده است.

کد خبر: 761879

وب گردی

وب گردی