وزیرعلوم از دانشگاه علم و صنعت تقدیر کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعطای لوح تقدیر به رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از این دانشگاه به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر خریدار تجهیزات آزمایشگاهی داخلی تقدیر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر محمد فرهادی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین شماری از روسای دانشگاه ها، مسئولان و فناوران کشور دوشنبه چهارم اردیبهشت آغاز به‌کار کرد.

دکتر شیخ زین‌الدین رییس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در ابتدای مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه بازار تجهیزات ایرانی با مدل تحریک بازار فعالیت می‌کند. لوگوی ساخت ایران در سازمان ثبت مالکیت‌های فکری به ثبت رسیده است و این گامی مهم در راستای توسعه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان است.

سپس فرهادی با اشاره به اینکه تولید و فروش تجهیزات داخلی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در کشور داشته، گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی کشور فرسوده شده بود، که تولید این تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی به خوبی این مشکل را رفع کرد. برخی از تجهیزات ساخت داخل به عنوان مثال در حوزه پزشکی کیفیت و دقت بالاتری از نمونه‌های مشابه خارجی دارند

در ادامه این مراسم دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از وزیرعلوم برای حمایت جهت تجهیز آزمایشگاه‌ها با تجهیزات ایرانی قدردانی کرد و افزود: مهمتر از فرهنگ، اقتصاد دانش بنیان و ساخت محصولات فناورانه است که باید به آن دست یابیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در مقطعی هستیم که می‌توانیم ادعا کنیم که دارای صنعت ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی هستیم. باید از این نهال حمایت کنیم و به فکر توسعه صادرات باشیم.

ستاری افزود: در سه سال گذشته این نمایشگاه بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان فروش داشته است. در این دوره از نمایشگاه بیش از ۵۰ محصول‌های تک ارائه شده است.

در ادامه این مراسم از سه دانشگاه علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران به عنوان پر خرید‌ترین مراکز علمی از این نمایشگاه قدردانی شد. این دانشگاه‌ها از طرف معاونت علمی و فناوری ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید از نمایشگاه امسال دریافت خواهند کرد.

پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حمایت معاونت علمی برای ارائه محصولات فناورانه ایرانی برپا شده و تا ۷ اردیبهشت‌ ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به سالن‌های خلیج‌فارس، میلاد، ۴۰ و ۴۱ مراجعه کنند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 761888

وب گردی

وب گردی