تخت روانچی: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست

 معاون وزیر امور خارجه لهستان گفت: برجام گشایشی بزرگ در جهت از سرگیری و گسترش همکاری های بین دو کشور فراهم کرده و لهستان اهمیت بسیاری برای آن قائل است.

به گزارش ایسکانیوز، «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که به دعوت خانم «یوآننا ورونتسکا» معاون وزیر امور خارجه لهستان به ورشو سفر کرده است روز چهارشنبه با وی دیدار کرد.
خانم ورونتسکا با اظهار رضایت از عملکرد دو کشور در سالهای اخیر، گفت: روابط ایران و لهستان بیش از 500 سال قدمت دارد و همواره دوستانه بوده است.
وی افزود: لهستانی ها از ایران بخاطر پناه دادن و پذیرایی از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم، خاطره و تصویر مثبتی دارند.
ورونتسکا با ابراز امیدواری نسبت به توسعه و ارتقای مناسبات دو کشور در آینده، گفت: برای گسترش همکاری ها و تعاملات همه جانبه با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم.
وی به پویایی و تبادل هیات ها در سطوح و زمینه های مختلف میان دو کشور طی دو سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: برجام که گشایش بزرگی را در جهت از سرگیری و گسترش همکاری ها فراهم کرده است، برای ما اهمیت زیادی دارد.
معاون وزیر خارجه لهستان گفت: شرکت های لهستانی مشتاق به همکاری با ایران هستند. ما برای تسهیل و پیشبرد بهتر همکاری های اقتصادی و تجاری، اقدام به تاسیس دفتر تجاری در تهران کرده ایم.
ورونتسکا یادآورشد که دو کشور از ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برای ایجاد و گسترش همکاری ها در زمینه انرژی، نفت و گاز، مواد غذایی، پزشکی هسته ای، انرژی سبز، زیست محیطی، حمل و نقل دریائی، کشتی سازی، علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و فرهنگی برخوردارند.
معاون وزیر خارجه لهستان افزود: برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور مورد تشویق و حمایت ماست.
وی همچنین با حمایت از ارائه تسهیلات بانکی و مالی برای فعالیت شرکت ها گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی می تواند در جهت گسترش روابط موثر باشد.
مجید تخت روانچی نیز در این دیدار به روابط خوب میان دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکاری های متنوع با ورشو در زمینه های مختلف است.
تخت روانچی با تاکید بر افزایش تبادل هیات ها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور در سالهای اخیر، افزود: بعد از برجام، شرایط برای همکاری بیشتر و جدی تر فراهم شده است.
در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحرانهای منطقه ای، بخصوص بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی ها جهت یافتن راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمک های انسادوستانه تاکید کردند.
معاون وزیر خارجه کشورمان در ادامه حضور در ورشو، با معاونان مجلس نمایندگان و مجلس سنای لهستان نیز ملاقات کرد.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 761914

وب گردی

وب گردی