ایجاد ثبات اقتصادی یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم به شمار می رود

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: ایجاد ثبات اقتصادی در کشور یکی از بزرگترین دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز؛ سعید شیرکوند شامگاه چهارشنبه در سمینار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان زنجان، افزود: ثبات بازار داخلی شرط لازم برای سرمایه گذار داخلی و خارجی است، اما شرط کافی نیست.
معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در کشور سرمایه گذاران وضعیت ثبات و پایداری اقتصادی محل را بررسی می کنند و در صورت وجود پایداری نسبت به انجام آن اطمینان حاصل می کنند.
شیرکوند با اشاره به فعالیت های دولت یازدهم در حوزه اقتصادی، گفت: اگر نقد هم داریم باید با انصاف نقد کنیم، نه اینکه این همه خدمات دولت را نادیده گرفته و بگوییم هیچ اتفاقی در حوزه اقتصاد نیفتاده است.
وی افزود: دولت برخی زیرساخت های اقتصادی را خراب شده تحویل گرفت و به طور واقعی از این حوزه آواربرداری کرد.
معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: تورم بالای 40 درصد را به زیر 10 درصد رساندن و رشد اقتصادی منفی را به رشد اقتصادی مثبت تبدیل کردن کار بزرگ و شاهکاری است که کار هر دولتی نیست.
شیرکوند با اشاره به ذخیره 6 ماهه کشور در محصول راهبردی گندم، گفت: این دولت در سال 92 بعد از تحویل گرفتن دولت، 13 روز ذخیره گندم داشت.
وی با تبیین اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: این اقتصاد را می شود به اختصار علمی کردن اقتصاد، تکیه بر ظرفیت های انسانی و غیرانسانی داخل کشور همراه با نگاه به بیرون جهت استفاده داخلی و بهره از توانمندی های بومی تعبیر کرد.
معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به باور نداشتن مردم و مسئولان به علمی بودن اقتصاد، گفت: اگر قبول کنیم اقتصاد یک علم است، پس راه حل مشکلات هم وجود خواهد داشت، یعنی می توانیم از تجربیات اقتصادی کشورهای موفق دنیا بهره ببریم و اقتصاد متناسب با ایران را بسازیم.
شیرکوند اضافه کرد: دولت ها باید به تجربه سایر کارشناسان اقتصادی بها و حداقل به حرف های آنها گوش فرا دهند، چرا که باید با مسائل تخصصی علمی برخورد و از نگاه های غیرکارشناسی پرهیز کرد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 761935

وب گردی

وب گردی