نگرانی سامسونگ و ال جی از تصمیم اپل برای استفاده از نمایشگر میکرو ال‌ ای‌ دی

اپل قصد دارد با همکاری LuXVue، تا دو سال آینده نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی را جایگزین LED کند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس شنیده‌ها، انتظار می‌رود اپل تا پایان سال جاری میلادی تولید نمایشگرهای کم‌مصرف جدید و پیشرفته خود موسوم به میکرو ال‌ای‌دی (micro-LED) را آغاز کند که گفته می‌شود جایگزین نمایشگر OLED نسل سوم اپل واچ خواهد شد.

Business Korea به‌تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن اشاره شده است اپل با توجه به اقبال عمومی از تابستان ۲۰۱۵ به بعد، قصد دارد با همکاری LuxVue (که سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده است) تولید نمایشگرهای جدید خود به نام میکرو ال‌ای‌دی را به سرانجام برساند.

کن وارنر از دیسپلی‌دیلی در مصاحبه با بران الیوت، خالق سیستم پیکسل Pentile Matrix به‌کاررفته در پنل‌های اولد سامسونگ، نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی را در شرایط فعلی، تنها تکنولوژی می‌داند که بالقوه شکننده است. وارنر اضافه کرده است:

باید به این موضوع توجه کنیم که ماهیت میکرو ال‌ای‌دی‌ خارج از جمع افرادی که پیش از تصاحب LuxVue توسط اپل، روی آن کار می‌کردند خیلی شناخته‌شده نیست و هنوز خیلی‌ها در حال مطالعه‌ی بیشتر روی این تکنولوژی هستند.

فوریه سال جاری، اپل پتنتی مرتبط با LuxVue و میکرو ال‌ای‌دی ثبت کرد که به‌طور ویژه‌ای جزئیات بهره‌گیری از دیودهای مادون قرمز با توانایی خواندن اثر انگشت روی سطح نمایشگر را اعلام کرده بود. به لطف این تکنولوژی، امکان یکپارچه‌سازی تاچ‌ آی‌دی با نمایشگر فراهم می‌شود.

گفته می‌شود آیفون 8 که قرار است تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود نیز از تکنولوژی مشابه یا از سطح شیشه‌ای بهره خواهد برد که به‌عنوان لنز ثبت‌کننده‌ی تصاویر اثر انگشت از طریق صفحه نمایش روی سنسور نوری زیر آن عمل می‌کند تا دیگر نیازی به کاربرد سنسور تاچ‌ آی‌دی جداگانه نباشد. با این وجود، تکنولوژی مورد نظر به لحاظ مفهومی می‌تواند کمک کند تا مدل‌های بعدی اپل واچ امکان خواندن اثر انگشت از طریق نمایشگر را داشته باشند.

مشکل تولید پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی نشان می‌دهد که تکنولوژی جدید هنوز امکان پیاده‌سازی روی نمایشگر بزرگ‌تر مانند گوشی آیفون را ندارد؛ اما تا دو سال آینده این امر محقق خواهد شد. همین مشکل باعث می‌شود اپل واچ، گزینه‌ای ایده‌آل‌ برای بهره‌گیری از نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی باشد که تابستان گذشته شایعات آن به گوش رسید.

ماهیت استفاده از میکرو ال‌ای‌دی اپل واچ 3 باعث سرمایه‌گذاری بیشتر و تکمیل پروژه‌ی تولید نمایشگر‌های میکرو ال‌ای‌دی بزرگتر می‌شود که مناسب گوشی‌های آیفون خواهد بود. یعنی انتظار می‌رود بهره‌گیری اپل از نمایشگرهای اولدسامسونگ یا ال‌جی در آیفون‌های امسال موقتی باشد.

ضمن اینکه به گزارش Business Korea، حتی پیش از اینکه اپل از پنل‌های اولد فاصله بگیرد، احتمال اینکه به جای پنل‌های اولد تولید سامسونگ، از نمونه‌های چینی استفاده کند، زیاد است. سامسونگ و ال‌جی علاوه بر از دست رفتن میلیون‌ها دلار ارزش نمایشگرهای اولد، نگران این موضوع هستند که اپل برای حافظه‌ی رم و دوربین گوشی‌های خود نیز جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند.

گفته می‌شود اپل در حال مذاکره برای تصاحب تجارت حافظه‌ی توشیبا است تا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشتریان حافظه‌های سامسونگ، به حدود دو دهه وابستگی خود به این غول کره‌ای خاتمه دهد.

Business korea اشاره کرده است که افزایش تلاش اپل برای توسعه‌ی قطعات مخصوص خود و همکاری با تأمین‌کنندگان گوناگون تأثیر جدی بر صنعت کشور دارد. اپل در حاضر ۲.۶۳ میلیارد دلار بابت خرید قطعات از کره‌ جنوبی هزینه می‌کند؛ اما این وابستگی اپل به کره‌ جنوبی با توجه به رقابت چینی‌ها در بخش نیمه‌هادی‌ و نمایشگر، نهایتا ۲ تا ۳ سال آینده به پایان می‌‌رسد.

200/202

منبع:زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 761958

وب گردی

وب گردی