تعیین تکلیف طرح معافیت و کسر خدمت فرزندان جانبازان و ایثارگران تا یک ماه دیگر

طرح معافیت و کسر خدمت فرزندان جانبازان و ایثارگران تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: " طبق مصوبه نمایندگان مجلس، کسری خدمت از نظام وظیفه منوط به اذن فرمانده کل قوا شد. نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاح عبارتی بند ۱۱ ماده ۱۰۳ جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند که براساس در این مصوبه که به خدمت وظیفه عمومی اشاره دارد، کسری خدمت از نظام وظیفه منوط به اذن فرمانده کل قوا شد.- متن زیر به عنوان بند ۷ به انتهای بند ۱ قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می‌شود: فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت .خواهشمند است آخرین وضعیت چیست؟؟"


در این باره کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که کسر خدمت شامل حال همه فرزندان شهدا و رزمندگان می شود و ارتباط به تاریخ تولد آنان ندارد از این رو طرح معافیت و کسر خدمت فرزندان جانبازان و ایثارگران تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.


طبق ماده ۸۶ برنامه ششم توسعه دولت موظف است، براساس بودجه سنواتی یک سری معافیت ها و خدمات را برای رزمندگان و ایثارگران در نظر بگیرد که یک مورد از این امتیازات موضوع کسر خدمت است .


طبق بند ۷ این ماده در صورت اذن فرماندهی کل قوا، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می شوند.
فرزندان جانبازان هم در برابر هر درصد جانبازی یک ماه از خدمت نظام وظیفه شان کسر می شود که البته براساس تبصره بهره مندی فرزندان جانبازان منوط به نظر کمیسیون های پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد خواهد بود.
فرزندان شهدا نیز از تمام حقوق و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مربوط به جانبازان بالای ۵۰ درصد به استثنای حق پرستاری، کاهش ساعات اداری و حالت اشتغال نیز برخوردار می شوند. این قانون پس از رفع ایرادات، توسط شورای نگهبان تایید شده و آیین نامه آن پس از تصویب و اذن فرمانده کل قوا به مرحله اجرا در خواهد آمد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

700700

کد خبر: 761993

وب گردی

وب گردی