شرکت شیائومی اخیرا اعلام کرده است که به علت عدم آمادگی، امکان حضور در بازار ایالات متحده را در کوتاه‌مدت نخواهد داشت. 

به گزارش ایسکانیوز، شیائومی کمپانی چینی تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی، مدتی است که محبوبیت بالایی به دست آورده و در بازار چین شانه‌ به‌ شانه‌ی برندهای معتبری همچون اپل و سامسونگ حرکت می‌کند و گوشی‌های همراه مقرون‌به‌صرفه‌ای با مشخصات فوق‌العاده عرضه می‌کند و در زمینه‌ی طراحی نیز محصولات جذاب و متنوعی نظیر شیائومی می میکس تولید کرده است. با این حال، این شرکت مطرح بخش اعظم موفقیت خود را بازار آسیا کسب کرده است و به نظر می‌رسد امکان گسترش محدوده‌ی فروش خود را حداقل به این زودی‌ نخواهد داشت.

در مصاحبه‌ی اخیر ریچارد لای از وب‌سایت Engadget، با وانگ شیانگ، معاون ارشد شیائومی که اخیرا جانشین هوگو بارا در این شرکت شد، وی فاش کرد که کمپانی متبوعش به علت کمبود منابع ناشی از خدمت‌رسانی به ۳۰۰ منطقه‌ی مختلف، در حال حاضر برای عرضه‌ی محصول در ایالات متحده آمادگی ندارد.

وانگ در بیانیه‌ی خود اعلام کرد:

از اینکه امکان حضور در بازار ایالات متحده یا اروپای غربی را نداریم و نمی‌توانیم به تمام آن‌ها به‌خوبی خدمت‌رسانی کنیم، بسیار متأسف هستیم. هدفی که ما به دنبال آن هستیم، یک بازار عظیم و یک تأثیرگذاری قوی و در مقابل یک محصول باکیفیت و‌ بالارده است. ما خواهان نوآوری برای همه هستیم.

با وجود اینکه وانگ حضور شیائومی را در بازار ایالات متحده یا اروپا منتفی ندانست؛ اما از سخنان وی می‌توان فهمید که آن‌ها به این زودی‌ها آمادگی حضور در بازارهای غربی را نخواهند داشت.

در سال گذشته، اعلام شده بود که این شرکت می‌تواند ظرف مدت ۱ تا ۲ سال آینده به بازار ایالات متحده وارد شود؛ اما بر اساس این اظهارات جدید، مطمئن هستیم که تحقق این مسئله بیش از این‌ها زمان خواهد برد.

200/202

منبع:زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 762004

وب گردی

وب گردی